andemann Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Kan dieselmotorer (VW Touran 1.9 TDI 2004 modell) kjører på E85? Evt bygges om? Andreas Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Kan dieselmotorer (VW Touran 1.9 TDI 2004 modell) kjører på E85? Evt bygges om? Andreas Siden du spør om dette, så regner jeg med at du også vil prøve hvis noen her svarer deg? Da gjenstår det bare å håpe at de som har svart deg har svart riktig da.... hehe. Ville heller kontaktet http://www.moller.no jeg. Ta vare på svaret du får og mailen du sender, og fyll E85 hvis dem gir deg godkjennelse. Skulle noe gå galt, så har du det svart på hvitt :) Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Trodde man måtte kjøpe biodiesel når man har diesel bil men. E85 er vel for bensinmotorer? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Siden du spør om dette, så regner jeg med at du også vil prøve hvis noen her svarer deg? Da gjenstår det bare å håpe at de som har svart deg har svart riktig da.... hehe. Ville heller kontaktet http://www.moller.no jeg. Ta vare på svaret du får og mailen du sender, og fyll E85 hvis dem gir deg godkjennelse. Skulle noe gå galt, så har du det svart på hvitt :) Nah, mest ute etter å finne ut om det er verdt å undersøke videre, evt om none har noe fornuftig å si. Er en del lavere terskel her enn å lete seg gjennom møller sine sider for å finne riktig skjeme og fylle ut. Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Trodde man måtte kjøpe biodiesel når man har diesel bil men. E85 er vel for bensinmotorer? Finnest det pumpeanlegg for biodisel her til lands? Hvordan er prisen på biodiesel? Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1820731 Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Finnest det pumpeanlegg for biodisel her til lands? Hvordan er prisen på biodiesel? Statoil har noen, og i følge hjemmesidene dems er det 11-12kr/literen for biodiesel. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Nah, mest ute etter å finne ut om det er verdt å undersøke videre, evt om none har noe fornuftig å si. Er en del lavere terskel her enn å lete seg gjennom møller sine sider for å finne riktig skjeme og fylle ut. Bare i tillfelle du skulle ombestemme deg :) http://www.moller.no/wip4/mg/kontakt1.epl?cat=4392 Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Heheh, sent Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Hei, Fabrikken anbefaler ikke at man bruker biodrivstoff bortsett fra de vanlige 5% innblandingen. Det går ut over effekt, forvarmeren, avleiringer i motor som kan resultere i ras. Hilsen Kundehenvendelser Harald A.Møller AS Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Annbefaler og holde seg langt unna biodiesel! det som sjelden kommer fram fra politikerene sin side som bare prater en piiiiip mye drit når det gjelder sånne "vidunderting" er va som skjer og som må passest på i ettertid. ved bruk av biodiesel må en ha oljeskift OFTE pga avleiring (hver 7500km) diesfilteret må skiftes hyppig. er en så uheldig og jobber tre uker ute i olja eller skal på en sydentur må en sørge for at tanken er fylt opp med vanlig diesel om bilen skal stå mer en 1-2uker for å hindre at det gror igjen i hele drivstoffsystemet. sikkert noe jeg har glemt i forbifarten men snakker meg om miljøsparing.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andemann Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Stemmer rimelig godt overens med det svaret jeg fikk fra Møller Bil det. Siter VW Touran 1,9 TDI 2004 modell Planlegger en carputer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 BSR har konvert en Saab Turbodiesel til E85-drift, så du kan jo evt. høre med dem? (ser ikke for meg at det er "helt rett fram" dog) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Hiver meg på denne tråden jeg også. Hvor får man kjøpt biodielsel i Trondheim? Trodde at Statoil på Innherredsveien hadde B.D. men det hadde de ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 E85 tenner på knist og ikke trykk.. som disel motorer gjør.. må jo få byggd om en del for å få det til å virke ville jeg tro! E85 er jo sprit.. altså 120 Oktan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg