Gå til innhold

"ny" bil til dama, 15.000 max :)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

fiesta må vel være en grei konebil, og billig å forsikre? du spurte jo ikke akkurat etter en gøy bil?

kjøpte meg sjøl en liten konebil, peugot 205. må betale 7k i året i forsikring, selv om det er liten motor og alt det der. er ikke billig å forsikre bil første årene uansett, selv om jeg fikk 30% startbonus.

er galvanisert karosseri på min, så den ruster i alle fall ikke mye, og med 1.1 liters motor må jeg hive en pøs bensin ut av og til for å merke at den bruker noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bilen har mer rust enn jeg er intressert i. Har ikke lyst og sveise hjulbuene etter 1års bruK!

Er forresten fra nord. så :) men fant en passat på finn.no , 15k. stv. og ingen rust.

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så jo helt opprusta ut;)

her oppe i nord er det fint muli å finne gamle biler uten rust faktisk:)

Er fra nord selv. OG det er sant , det er lite rust på bilene. Men så er jo ikke vi nødt til og kjøre på saltete veier. Skal sies at dem har jo begynt og salte mer og mer i nord. Så dem saltet i bodø ifjor vinter.

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiesta må vel være en grei konebil, og billig å forsikre? du spurte jo ikke akkurat etter en gøy bil?

kjøpte meg sjøl en liten konebil, peugot 205. må betale 7k i året i forsikring, selv om det er liten motor og alt det der. er ikke billig å forsikre bil første årene uansett, selv om jeg fikk 30% startbonus.

er galvanisert karosseri på min, så den ruster i alle fall ikke mye, og med 1.1 liters motor må jeg hive en pøs bensin ut av og til for å merke at den bruker noe:)

Jeg sa jo en bil jeg også kunne bruke, og jeg vil ikke harve rundt i en fiesta ;) Men sant som du sier, liten bil og liten motor. Men hva gjør du når du må opp bakker med bilen din? Jo du må gi mer gass og dermed bruker du jo mye bensin. Skulle gjerne

hatt den nye Audi A4 3.0 TDI ;)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en Toyota Corolla 1.3 XLI billig å forsikre og bilen er "evighetsmaskin" bare går og går og går men eneste negativ er rust

har Toyota Corolla selv og er fornøyd :) har aldri hatt problemer med den

Toyota = Evighetsmaskin

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg girer ned et gir bare. sant at det ryker litt mer drivstoff da ja. men jeg blei faktisk overrasket over hvor "greit" den gikk selv med 44kw på 790kg, men som sagt må gire litt mer for å komme opp bakker og slikt. genialt økonomisk er den uansett:)

men du sa i første post bare atdama skulle ha bil til maks 15k, som du og kunne bruke av og til. i og med at vi ikke vet hvilken type bil du liker så er det litt vanskelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider