Gå til innhold

Montering av AFM / LMM av klaff-typen til Motronic

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Jeg driver og styrer med å konstruere et dobbelt fustasjegummiforkoblingsoppheng til et luftmengdemeter med klaff som tilhører et Motronic sprut fra en Volvo 740 TIC. Nå har det seg slik at jeg ikke aner hvordan dette er montert verken i donorbilen eller andre Motronicstyrte biler.

 

Så da lurer jeg på følgende:

 

1) Tåler opplagringen av klaffen og øvrig innmat å monteres i diverse vinkler og himmelretninger uten å ta skade? Eller skal/må/bør dette monteres i vater?

 

2) Hvordan bør boksen henges opp? Jeg har prøvd med to M8 gummioppheng for Saab 96 etc fra kjøkkentema boltet rett i huset, men dette blir veldig sigent, og på motsatt side av gjengehullene er det en innerskjerm i vegen.

 

Er det nok å legge imellom noe fjærende materiale, til dømes gummi eller skumgummi av passende tykkelse mellom innerskjermen og huset på AFMen? Med nåværende prototyp oppheng blir huset liggende og hvile mot polstringen.

 

Jeg er i ferd med å utvikle et oppheng med stående gummioppheng ca midt under huset, men er redd også dette blir noget vaklevorent og kan tilte borti innerskjermen.

 

Jeg setter også pris på bilder og skisser av orginale og/eller fungerende oppheng. I de to Volvo 700 bilene jeg har sett har AFMen ligget/hengt mer og mindre fritt pga ettermontert konisk luftfilter med tilhørende fjerning av luftfilterboksen.

 

Alle varianter av forslag mottas med takk!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En kompis har en 240 med B230ET(740TIC), han har laga en brakett som fester den helt forrerst på toppen, ser ut til å funke OK der iallefall.

Uten gummioppheng.

 

Vinkelen har ikke så mye å si, men gjør jo ingenting om du monterer den riktig, eller unngår at klaffen vil vippe ned

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår