Gå til innhold

Sykt rart problem med b230E motor.. (HASTER)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en bilcrossbil med volvo b230E motor i.. Denne motoren har funket helt supert inntil nå nylig.. Den fjusker som F*** og stopper på turtall.. Jeg har rotortypen med turtallssperre som stopper på 6700rpm, så hvis jeg holder pedalen i bunn, går motoren opp til rundt 4-5000rpm for så å stoppe. Dette er når jeg står i ro og ruser.. Om jeg begynner å kjøre med bilen rykker den og spretter noe voldsomt.. Er nesten ikke motorkraft i bilen og hvis jeg kjører mer enn 20meter, stopper motoren. (bare dør ut).

 

Har byttet HELE tenningsanlegget, nye dyser, ekstra matepumpe, annen hovedpumpe, byttet bensinfordeleren etc...

 

Reg.reima har ikke hoppet over..

 

Hva kan være galt???!

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Har en bilcrossbil med volvo b230E motor i.. Denne motoren har funket helt supert inntil nå nylig.. Den fjusker som F*** og stopper på turtall.. Jeg har rotortypen med turtallssperre som stopper på 6700rpm, så hvis jeg holder pedalen i bunn, går motoren opp til rundt 4-5000rpm for så å stoppe. Dette er når jeg står i ro og ruser.. Om jeg begynner å kjøre med bilen rykker den og spretter noe voldsomt.. Er nesten ikke motorkraft i bilen og hvis jeg kjører mer enn 20meter, stopper motoren. (bare dør ut).

 

Har byttet HELE tenningsanlegget, nye dyser, ekstra matepumpe, annen hovedpumpe, byttet bensinfordeleren etc...

 

Reg.reima har ikke hoppet over..

 

Hva kan være galt???!

målt bensintrykket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som veit? Har vært å testa litt i dag.. Skrudde opp dysene å lot bilen stå på rundt 2000rpm med kaldstartdysen tilkoblet.. Men med engang jeg ga gass slik at turtallet ble over 3000rpm, stoppa dysene å sprute bensin.. WTF?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke det.. Har som sagt prøvd endel pumper, og jeg vet at hvertfall EN av de jeg har prøvd funker.. Men når pumpene leverer 6.3bar/kg ellernoe, funker dem jo..?
Har hatt akk samme problemet selv.. om det står på pumpa at den levere 6,3 bar er det vel ikke sikkert den gjør det! du må måle bensintrykket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da så, tenkte bare at pumpa kanskje kutta tilførselen ved høyt turtall. Sjekka at LMM er okei? At den ikke suger inn falskluft. Høres veldig rart ut det der, det er ikke lekkasje ved innsug evnt? Slanger fra bensinpumpe, dem er okei? at det ikke er motstand i de.. Sjekka ECU? Blir egentlig bare vill gjetting fra min side siden jeg ikke har erfaringer med b23E..

 

Btw, skal du kjøre i Bardu til helga esbandos?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at registeret ikke har hoppa over 1 tann eller 2?

 

Er jo bare + - og styrestrøm man trenger for å få en E-motor til å gå, så det burde jo egentlig ikke være så vanskelig å finne ut av :P

 

Edit: Den drar ikke noe sinnsykt med falskluft et sted da?

Og du har bensin på tanken!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ikke dra falskluft nei. Da må det isåfall være i den belgen under innsuget, men har sjekka den, å så ikke noen merkbare hull ihvertfall..

 

Bensintrykket har jeg målt etter pumpene, men før det går inn til motor, og da viste trykket 6.3bar/kg.

 

Registret har ikke hoppa over en tann eller 2 nei..Bensin på tanken har jeg... 22L for å være nøyaktig. (full tank).

 

Tror nok det ser dårlig ut med å kjøre til bardu i helga.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ikke dra falskluft nei. Da må det isåfall være i den belgen under innsuget, men har sjekka den, å så ikke noen merkbare hull ihvertfall..

 

Bensintrykket har jeg målt etter pumpene, men før det går inn til motor, og da viste trykket 6.3bar/kg.

 

Registret har ikke hoppa over en tann eller 2 nei..Bensin på tanken har jeg... 22L for å være nøyaktig. (full tank).

 

Tror nok det ser dårlig ut med å kjøre til bardu i helga.. :p

plukk ut luftmengde målern å rengjør stemplet som er inni der. det kan være problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår