Gå til innhold

Sykt rart problem med b230E motor.. (HASTER)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hmm.. Mulig du kan være inne på noe der ja.. Men... Har jo byttet hele den klumpen under innsuget.. Til en dem sier skal funke.. :p

 

Funker jo rimelig greit når bilen står i ro.. Men med engang jeg begynner å kjøre kommer problemene..

 

Dem kan også være der enkelte ganger når jeg står i ro også. Å da får jeg ikke mer enn rundt 3-4000rpm..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det er når motoren får belastning at den dauer ut ? kan være noe kødd med "luftmengdemåleren" i systemet, den platen som blir sugd opp av luften og dermed slipper inn "rett" mengde med bensin inn i dysene. Men det kan også være at dysene ikke har tilgang på rett mengde bensin. Men jeg tror først at du må måle bensintrykk mens du kjører, med ett manometer eller noe.

 

Skal sant sies at jeg ikke er ekspert på området, men det hørtes sansynlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er under belastning eller ved høye turtall når bilen står i ro..

 

Har jo som sagt byttet den luftmengdemålerklumpen.. Samt den firkanten dyseslangene osv er fast i.

 

Skal få sjekka om jeg får målt bensintrykket ved belastning ja.. Er bare så trangt å komme til for å få målt.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfiltret er det heller ikke.. Hvordan får man en tett eksoslekkajse forresten? :p Ventilene kan det selvfølgelig også være, men er rart det skulle skje plutselig.. Tenkte da på brente ventiler..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ja, men i følge haynesboka helt bakerst der det er bilder av masse plugger å greier, står det at mine plugger har rett blanding osv.. Skjønner ingenting jeg.. :S

 

 

har ikke rukket å fått målt bensintrykket enda nei.. Mangler utstyr til slikt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår