happyhd Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Heisann, ny her Har kjøpt en legacy 2.0 92mod til bruksbil, som skal gjøres en del med. Originalt har den effekt på 85kW og sitter helt ok på veien. Trekker henger som bare det. Kunne tenkt meg andre sine råd og meninger rundt en del arbeid eg har foran meg. Målet er at bilen skal bli sprekere og med bedre veigrep. Ikke no ekstremt egentlig, litt oppgradering. Har snart tatt alt av rust (var litt her og der), og fikset tørt sportfilter (så slipper man bytte..). Nye bremserør i kobber på gang. Ting som eg skulle vist mer om andres erfaring med på Legacy : * Effektanlegg * Nye tenningsdeler * Gode dempere og fjører (trenger ikke senkes) * Hva som enn kan gjøres for en vettug peng med 2.0 motor.. Alle tips mottas med takk --- EDIT ## Ser at bærearmene har noe foringsgreier som ser ut til å ha sprekker i seg, finnes det noe bedre alternativ når en bytter enn de originale ? Olje på girkasse og diff.aksling - noen som har erfaring med bytte av de ? Tenker intervall og tips for å gjøre det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
happyhd Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Har funnet ut at powerflex foringer må være bra, men lages jo ikkje til andre subaruer enn WRX. Noen tips ? Har også skiftet plugger (ikke bare bare på denne bilen), nydelig gange på motoren nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 mener at noen Imprezadeler passer på Legacy. Ellers så får du montere deler fra Turbo'n som har 197 hester.. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
happyhd Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Takk for svaret, noen ide om hvor lik turboversjonen og vanlig legacy er ? Er på leit etter bremseskjold framme og, var ikke bare lett å finne deler (skulle hatt impreza virker det som).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
happyhd Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Tok ned eksosanlegget igår og demonterte alle delene. Tok en bor og nesten en kappeskive før alt var ferdig spredd utover. Puste ned hele greia og spraya med zinkspray som tåler 250 grader +. Herlig oppdatering av bilen spør du meg, men nå til poenget : Er det noen anbefalt måte å rengjøre katalysator på ? så rimelig helsvart ut inni der. Er det evt. et alternativ og kutte den opp og sveise igjen etterpå ?? Kan jo bli litt "trimpotte" effekt om eg er heldig :) Ingen problem å ta av eksos nå, alt er fornyet og nye bolter etc. er innsmurt med molykote. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Bytt til en 2.2 motor eller helst 2.0 turbo, Skal passe om hverandre men turbo har annen girkasse og utveksling på bakaksel Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Bytt til turbo og understell fra en turbo leagcy. Veit at de har fått bra kritik på veigrep når den var ny i allfall. Og 0-100 gikk på 8,0sec (sendan) i følge videoen :D Men er sikkert ikke lett å få tak i det i Norge som må vel importeres vel. http://www.japanesestarmotor.com/ Eller så er det vel mulig å finne no her http://bbs.legacycentral.org/ Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.