HemiCuda Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 morro å se andre med Buick her da, ser morro ut med fullsize, fint design på den Skylarken, har bare en Century selv, som er ca en Malibu kopi. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 morro å se andre med Buick her da, ser morro ut med fullsize, fint design på den Skylarken, har bare en Century selv, som er ca en Malibu kopi. Kopi og kopi er vel litt sånn båbb båbb, selve karrosseriene ble jo solgt til flere bilmerker i de forskjellige åra. Slik som Skylark i 67 har jo samme grunnkaross som Chevelle, GTO og en eller to til jeg ikke husker i farta, kjøpte meg cd-manual på mitt kaross fra Lars Garasj i Sverige sist jeg var på Classic Car Week, der står det litt om det, var en offisiell Body by Fisher cd.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Kopi og kopi er vel litt sånn båbb båbb, selve karrosseriene ble jo solgt til flere bilmerker i de forskjellige åra.Slik som Skylark i 67 har jo samme grunnkaross som Chevelle, GTO og en eller to til jeg ikke husker i farta, kjøpte meg cd-manual på mitt kaross fra Lars Garasj i Sverige sist jeg var på Classic Car Week, der står det litt om det, var en offisiell Body by Fisher cd.. Century, Malibu, Cutlass har samme karosseri, men også Grand National, GNX, Monte Carlo og slikt bruker samme ramme, og mye karosseri deler, så jeg kunne om jeg var idiot nok, putte Monte Carlo SS front på Buicken :p så ja, er mye likt midsize på den tia. men hvilken motor satt i din? får ikke håpe du har 301 slikt som min hadde, for no skrap... men, grattis med flott Buick, merker jeg er litt misunnelig :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 (endret) Century, Malibu, Cutlass har samme karosseri, men også Grand National, GNX, Monte Carlo og slikt bruker samme ramme, og mye karosseri deler, så jeg kunne om jeg var idiot nok, putte Monte Carlo SS front på Buicken :p så ja, er mye likt midsize på den tia. men hvilken motor satt i din? får ikke håpe du har 301 slikt som min hadde, for no skrap... Er nok en 301 ja, med forgasserproblemer, sikla på ny motor allerede før jeg fikk den hjem fra statene, er jo putta inn med morsmelka om hvilke motorer som skal stå i en skikkelig bil ettersom at jeg er oppvokst med to ihugga amcar entustiaster :D Lå fullt av kvitteringer fra statene på diverse forgasserdeler i hanskerommet når den kom til Norge også, så regner med at forgassern er en tapt kamp egentlig.. hehe Men klarer å kjøre en sesong eller to med det, er ikke annet enn at bilen dauer ut over 60-65Mph, aks og alt virker ganske greit i forhold til motorstørrelsen men, grattis med flott Buick, merker jeg er litt misunnelig :p Takk takk, blir vel sikkert muligheter for å se den på diverse treff rundt om i Norge iløpet av sommern ;) Endret Februar 18, 2009 av Popp Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Er nok en 301 ja, med forgasserproblemer, sikla på ny motor allerede før jeg fikk den hjem fra statene, er jo putta inn med morsmelka om hvilke motorer som skal stå i en skikkelig bil ettersom at jeg er oppvokst med to ihugga amcar entustiaster :D Lå fullt av kvitteringer fra statene på diverse forgasserdeler i hanskerommet når den kom til Norge også, så regner med at forgassern er en tapt kamp egentlig.. hehe Men klarer å kjøre en sesong eller to med det, er ikke annet enn at bilen dauer ut over 60-65Mph, aks og alt virker ganske greit i forhold til motorstørrelsen vør forsiktig med å ruse den da, hvis din er som nyere 301 som jeg hadde, så tåler den ikke turtall. 301 Info om det er samme Pontiac maskinen som sitter i din, så er den en noget svak motor, hmm... hadde jeg visst hvor gamle min ble av, kunne du fått forgasseren fra den... men den ble lagt utenfor garasjen da den ble tatt ut, og så forsvant den, jaja... da slapp jeg å kjøre den på søppla ihvertfall :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Kan vel også nevne med det samme da at angående frakta så ringte vi til Autolink i Drammen, de tar faktisk inn så og si allt av(om ikke alt) nybiler til Norge. De ga oss en adresse i USA som selger måtte sende vognkortet til, så dro en fraktagent i USA iveg og henta bilen og frakta den til havna i New York, ble mye innenlandsfrakt ettersom at jeg henta min i Ohio, men er 100% verdt det ettersom at du får den på bilskip istede for containerskip. Disse fikser også momsregninga og slikt for deg ettersom jeg forstod det når jeg tok inn min. California Shipping er ett firma som er en del brukt til å ta hjem biler fra den siden av statene, drives av ei svensk dame faktisk, disse driver med containerfrakt, noe vi egentlig ikke liker, for containerne er såppas trange at for å komme seg ut av bilen og containeren må de krype over bilene på tur ut, noe som selvsagt kan lage småbulker og riper om du er skikkelig uheldig. Tar også litt lengre tid med båt fra California, noe alle som har sjekka en globus vil finne ut av selv ;) eg handa bil med http://www.fastlanecars.com som var utruleg behjelpli med salg og export :usa: Frakta den over dammen med Motorships og det kom på 10-11000+mva.. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 eg handa bil med http://www.fastlanecars.com som var utruleg behjelpli med salg og export :usa:Frakta den over dammen med Motorships og det kom på 10-11000+mva.. Var bra du nevnte, brukte Motorships jeg også, bare litt glemsk i farta, jeg henta bilen hos AutoLink i Drammen.. Så ble nesten korrekt det jeg sa i går da:P hehe Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Ble sikkert litt stort dette bildet, men det får gå.. Prøvde meg på å ta HDR bilder av bilen en dag her.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Bensin mangel... Bare handle ny bensinpumpe med mere kapasitet... Gå for orginal på motoren, ikke tull det til med El pumper å sånn skit..det trenger du ikke ...å du trenger heller ikke høre duringen fra en sånn el pumpe... :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.