Gå til innhold

Subkasse bygging - trenger litt tips

Ranger emnet

Complexity

Anbefalte innlegg

Hei :)

i dag begynte jeg å bygge ny subkasse til bilen, ettersom den gamle er rimelig sundspilt.

Derfor tenkte jeg å ha en som passer perfekt i bagasjerommet mitt på scorpioen, så har tadd mål etter bagasjerommet som mål på kassen.

Men så kommer det jeg lurer på.

Har brukt en gammel "reol" som matrial, ettersom jeg har mangel på plater, og de virket tykke nokk.

Siden det var en reol, så var det en plate i midten.

Vil det bli no bedre effekt av*å ha*subbene adskilte? Er 2stk*12"*subber*jeg*skal ha i den.

og så lurer jeg på det med bassrefleksrør. lurte på om jeg skal la begge subbene ha samme rør, eller om jeg skal lage rør til hver av dem?

her er noen bilder. framplaten er ikke satt på..

photo0270is7.jpg

photo0271nt3.jpg

Noen som kan hjelpe meg med tips å forslag?

Tenkte og kansje på å ha bassrørene opp mot hattehyllen? vil det gi ekstra trykk?

Kan nevnes at jeg hører nesten bare på techno og "drum'n bass" så vil ha mest mulig trykk :)

Edit: Dere grøsser kansje over at den er grønn :p men jeg skal ha fremplaten større, og trekke den i sort filt. så de stygge fargene på kassen vil ikke bli synlig :p

Ford Scorpio 2.9 GL

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å umiddelbart fastslå sånt, når man ikke vet hva slags Scorpio du har... 4-dørs eller 5-dørs? Vesentlig forskjell på hattehylla i de modellene... ;)

Kassen blir ihvertfall stivere av å ha skilleveggen, så behold gjerne den. Og skal du ha portet kasse, må dermed hvert kammer ha sitt rør/port ja. Har du sjekket at basselementene dine egner seg for portet kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, la ihvertfall den hattehylla være hel, intet poeng med noen huller iden da egentlig. Om du skal ha portet kasse setter du portene i frontplata og lar hele kassen spille bakover (i første omgang, andre plasseringer i bagasjerommet kan fungere bedre...) og fjerner evt. hele hattehylla om den klaprer for ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider