Gå til innhold

Garanti på jobb? (skoda verksted)

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Ingen ting har blitt fastslått ennå så bare synser litt.

Før hadde jeg ett salig problem med turtallet på bilen, når jeg slapp klutsjen så var den veldig ujevn, men etter litt hopping så stabiliserte den seg, men noen ganger gikk den så langt ned at bilen stoppet. Av og til ville ikke bilen starte heller uten at jeg ga gass.

Dro på skodaverksted og etter litt feilsøking, skifte av del som ikke var grunnen til problemet. Fant man ut at det var gasspjeld styringsenheten som var defekt. Denne ble skiftet og de sa at selve mekanismen i delen var ødelagt.

Greit nok tenkte jeg, punga ut nette 4000,- for delen og neste 2000,- for jobben, totalt nesten 6000,-

Etter dette har alt funket veldig bra!

MEN, i det siste har dette ujevne turtallet kommet tilbake, kommet litt gradvis forsåvidt og i det siste har det blitt ganske plagsomt.

Det jeg lurer på, siden dette er akkurat samme syndromene bilen hadde før gasspjeld styringsenheten, kan det være den samme delen som begynner å streike IGJEN??

Kan jeg gå til skoda forhandler og forlange en gratis diagnose etc?

Når jeg punger ut 6000,- for skifte av en del så regner jeg med at det skal holde litt lengre, ble skiftet i starten av januar!

Noen som har råd om hvordan jeg skal gå frem med dette?

Er jo selvsagt ikke sikkert det er samme del som streiker igjen, evnt at den trenger å nullstilles eller noe. Men om det er samme delen, er det noe garanti på jobben?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel egentlig bare har ring eller kjørt bort og sakt hva som hadde skjedd, og spurt om de kunne se på det. gratis og bare se, og hvis det er samme problemer så må du bare spørre om det garanti på den, hvis ikke så må du bare sjekke med andre verksteder om åssen garanti det er på den delen og åssen det er hos dem, og a de ville ha gjort i denne situasjonen, da ser du fort om det er garanti på delen eller ikke....

Tipper at det ordner seg jeg,:)

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 års garanti på utført arbeid hos Skoda, dette inkluderer deler og arbeid.

Jeg har hatt problemer med ujevn tomgang og det skyldes en ødelagt slange som sitter ved oljepinnen/peiler eller hva faen den heter på norsk ;)

Ganske sikker på at hvis du leverer inn bilen til den samme verkstedet som fikset feilen sist gang så gjør dom sikkert en feilsøking gratis... det er verdt et forsøk.

DSC00286.jpg

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider