Spax Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Etter 2 forsøk med biler til 10k. Så jeg la litt mer penger i bil, og valget falt på en Omega B 2.0i 16v Stasjonsvogn 1994mod. Litt om bilen: Bilen ble importert fra Nederland i 2001 (eller 2004, har ikke papirerne forran meg) Der den har gått som ambasade bil? Fikk med full servicehefte på bilen (dog noe står på Nederlandsk?) :p Bilen har rullet 240k men for 1 og et halvt årsiden ble det byttet motor, da hadde den gått 180k, den ble da også overhalt av Opel her i Kongsberg. Planer: Fjærning av rust fra dører og hjulbuer bak. (ikke veldig ille :D ) Senk. Nye 17" felg/dekk. Justerbare sportsseter( er ikke sikker på om jeg vil dette siden stolene som allerede er der er grisedigg å sitte i ). Er det ikke noe orginal spoiler til stv'en? Fikse den elektriske rute heisen på venstre side forran. Nytt dørhåndtak venstre side forran (&¤#%&" drittunger). Linselykter. Ny grill. Burde fikses omgående: Bytte Olje/filter. Klakking i forstilling når jeg kjører i dumper :( Stramme håndbrekket. Noen spørsmål!!!! Motorlampa lyser, bilen har stått en god tid med tomtbatteri, kan dette være årsaken? Bilen går på litt høyt turtall på tomgang, kompenserer motoren for noe? eller kan jeg bare stille på det uten at det har noe konsekvenser? Noen skavanker har den, ikke pen i lakken heller men gud å deilig å kjøre<3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Fått deg fin bil der :) Ser fin ut ! Ikke at jeg er noen ekspert på området, men det kan hjelpe og bytte veivføleren når den går uggete på tomgang : p Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Den ble faktisk byttet når den "nye" motoren ble satt inn. Men den går bare litt høyt, ingen fusking idet heletatt. Men skal likevel se om jeg finner en brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Okai ! Tomgans motoren da mon tro ..? Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 tomgangs regulator vil jeg tippe, gratulerer med ny flott bil! Legg ut bilde av inntriøret da :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Hvor høyt er høy tomgang? Veivføleren gir nok heller ujevn tomgang og motorstopp. Kan være litt tull med tomgangsregulatoren eller det kan være falskluft. Hva angår motorlampe er det bedre å lese ut feilkoder (søk på "binders") enn å bytte sensorer på måfå. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsiomega Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Bor i Kongsberg eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jinxed Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Halla. Kidnapper tråden litt, ser ut til at vi deler et problem. Har en Omega B 2.0 selv, med litt tomgangsproblemer. Hvor høyt er høy tomgang? Veivføleren gir nok heller ujevn tomgang og motorstopp. Kan være litt tull med tomgangsregulatoren eller det kan være falskluft. Min har vanligvis grei tomgang på ~600rpm, men av og til driver den og ruser seg selv rundt ~800-1500rpm før den til slutt dauer, ingen motorlampe som lyser. Hørtes ganske likt ut med det du beskriver som veivfølerproblemer, virker det logisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Hvor høyt er høy tomgang? Veivføleren gir nok heller ujevn tomgang og motorstopp. Kan være litt tull med tomgangsregulatoren eller det kan være falskluft. Hva angår motorlampe er det bedre å lese ut feilkoder (søk på "binders") enn å bytte sensorer på måfå. Min gjør som Jinxed sin, men jeg kjørte litt med bilen igår/idag å nå går den som den skal. Dvs, ikke noe problemer idet hele tatt, sviver fint å noen ganger ruser den seg. Ingen problemer med tempratur i motoren. Leste om den binders saken, Den lyser enda enda den går som den skal på tomgang. Skal ut i kveld å se om jeg finner ut noe. tomgangs regulator vil jeg tippe, gratulerer med ny flott bil! Legg ut bilde av inntriøret da :) Må bare støvsuge/vaske. Det ser mildt sagt jævlig ut der. Bor i Kongsberg eller? Jepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Jeg tror tomgangen og motorlampa er separate problemer. Ta ut tomgangsregulatoren, vask den med forgasserrens el.l., gjør det samme med veivhusventilasjonsslangene. Blink ut feilkoder og fortell oss hva som er galt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Det trur jeg også, kan hende at tomgangen ikke er 100% fordi den har stått endel, men det høres litt for lett ut så det tviler jeg litt på. Hvorfor veivhusventilasjonsslangene? Dårlig med gjenomlufting? Takk for all god hjelp jeg har fått! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Slangene er mest fordi hvis du unnlater å ta dem, så blir det gugge i regulatoren med en gang. Den tynne slangen som går til spjeldhusstussen skal ta ventilasjonen når spjeldet er stengt, men hvis den (eller helst nippelen den går til) er tett går alt gjennom den store slangen og videre gjennom regulatoren. Dessuten kan det bli overdrevent trykk i veivhuset og toppdekselet som gjør at toppdekselpakningen tar kvelden eller svetter olje. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Var ute idag med binders, ååå jeg trur jeg gjør noe feil, den blinka ikke, den lyste ikke engang. Men så starta jeg motoren tok meg en tur så var den merklig nok borte. Dro bort til en kamerat, lot bilen stå et par timers tid, så når jeg kjørte hjem så lyste den igjen x__x; Den er også litt tung å svinge med til venstre, men det har vel noe med klikkinga i forstillingen å gjøre, noen foringer som har tatt kvelden tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Hvilke pinner kortsluttet du og i hvilken stilling sto tenningen? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 tok etter denne tråden: http://www.bilforumet.no/omega/193854-motorlampepromblem-x20xev.html Så det blir vel 5 og 6. stod på første hakket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.