magnul Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Et eller annet galt gjør du nok. Husker ikke på stående fot om tenningen skal være på første eller andre trinn, men motoren skal i hvert fall ikke gå. Sikker på at du har tatt riktige pinner og har god kontakt? Det er den 8-raden nærmest passasjersetet, og tellingen starter øverst. Da skal du kortslutte pinne 6 med enten 4 eller 5. Vet ikke om den må, men jeg har tenningen av mens jeg setter inn binders og så skrur på tenningen. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Da prøver jeg med tenninga av også skru den på med en binders dytta inn i 4 og 6 pinnene imorra tidlig. Takk igjen for kjempe god hjelp! Kommer til å gi en oppdatering imorra med mer info, så får vi se hva som skjer. Med bilder av interiøret vasket/støvsugd pluss bilder av rust som må taes. Lurer også på om noen hør prøvd den brunox man får kjøpt på torshov. Tenker på å bruke den etter at man har pusset ned rust for å ta rustporer.. Men dette kan jeg egentlig søke om i lakk og karroseri forumet. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 bare rens tomgangs regulatoren ...uufff ellerbytt effhhrhfehrf Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Fikk 12, så 38 og 48...Yeah ingen av de var en feilkode i følge http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#simtec56 Gjort det samme 4 ganger, fortsatt 38 og 48 ^^; Ah valgte feil motor.... 38 Oxygen sensor circuit Voltage high. 48 Battery Voltage low. hmmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Du får kontrollere lambdasonden. Hvis du kobler på en strømtyv til den svarte ledningen fra lambdan, skal den pendle fra ~0.1-4.7V mot jord. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Kan den fungere som en permanent løsning, eller er lambdaen defekt? Tenker også bilen lader dårlig siden batteriet er 4 dagergammelt. Det har sikkert stått i butikken endel men, fortsatt, batteri lyset lyser ikke da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Det er ikke en løsning, det er bare en diagnose for å sjekke om lambdan virker eller om det er en kode som er forårsaket av noe annet. Hvis batteriet har vært dårlig men er fikset nå, er det antagelig en historisk feilkode som forsvinner etter 20-30 "rene" starter. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Ah skjønner, da skal jeg få tak i en strømtyv. Håper den lader skikkelig, har måtte holde nøkkelen inne enekstra "kinn" idag, men har til gjengjeld ikke kjørt mer enn maks 2 mil siden jeg kjøpte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Nja, da ser det lysere ut. Har verksted tid 9juli, da blir det gjenomgang av bilen og skifting av lenke armene hvis det er de som lager klakkinga i forstillinga samt fiks av motorlampe, og hjulstillings kontroll slik at den ikke sliter på innersiden av dekket. D: Vært ute å satt på nytt dørhåndtak VF (dritt jobb) og nye skiltholdere til jeg får de jeg har bestilt fra OMC :D Lurer på om jeg kanskje skal se etter 4 rustfrie dører istede for å pussened ettersom jeg ikke har kompressor og sandblåser/sprøyte enda. Ser også etter en X20XE eller X25XE(helst 2.5literen) hvis det er det den heter. Har lyst å oppgradere når motoren som står i tar kvelden. Da blir det også kvassere kammer++ hvis de motorene tåler litt trim. Jeg leter også etter Steinmetz grill og luftfilter grill. Hvis noen har linker til dette så tar jeg gjerne imot med stor takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 hadde heller tittet etter en z20let en og bygget om til 2.5 v6 er ikke så stor forsjell at jeg hadde giddet all den jobben. Jeg veit om bakdører til stv, ganske rustfrie hele og pene. noen blomster hadde de, bakluke veit jeg også om , helt rustfri, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 z20let? Calibra turbo motoren? litt ny innen Opel så beklager hvis dette er feil. Er dørene/bakluka i samme farge som min? (long shot, men verdt å spørre :D ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Nei de er jungel grønne. z20let er den nye turbo motoren som du finner blant annet astra opc osv, den passer rett opp omegan , trenger ikke bytte noe som helst, så kan du jo bare chippe den eller noe så har du mye mer effekt. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Nei de er jungel grønne. z20let er den nye turbo motoren som du finner blant annet astra opc osv, den passer rett opp omegan , trenger ikke bytte noe som helst, så kan du jo bare chippe den eller noe så har du mye mer effekt. Hørtes grusomt dyrt ut, men absolutt verdt å se på nærmere på iallefall! aner ikke hvor jeg skal lete etter en sånn motor, å spørre Opel om det er vel som å selge sjela si tenker jeg :p edit: http://www.kvame.no/mka/z20let.shtml D: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Nå har jo MKautotuning blitt til http://www.protrim.no siden den sida der ble laga. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Passer disse motorene eksakt nedi en Omega? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg