Spax Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Nå har jo MKautotuning blitt til http://www.protrim.no siden den sida der ble laga. Ah skjønner, det virker som protrim blir veldig mye brukt av Opelfolket. Jeg merka også noe nytt igår, når motoren er kald er det akkurat som at den "tikker" ved gasspådrag. Den slutter når jeg slepper gassen, eller er det normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Jeg har kjøpt inn litt små ting for å ta det smårusta i hjulbuen forran og bak. Så jeg tenkte jeg skulle ta å sjekke kanaler i samma slengen, men jeg tørr ikke ta i dekslene som sitter over kanalene i frykt for at jeg skal dra av å knekke innfestningene til dekslene. Hvordan tar jeg dem av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Da har bilen vært på verksted, å herregud er atl jeg har å si. Katalysatoren er pulverisert. Begge fjærene bak er knekt og lenkearmen forran er gåen. Skulle ha 17.000 for å skaffe delene og bytte de... hva er det for noe? Fjærene bak kostet 4.500 per stk.. Har skaffet de selv allerede men alikevel. Så jeg trenger lenkearm eller ytrestab stag foring? noen som vet målene på katten? blir nok en biltema tur tenker jeg. Men da er kat. som er grunnen til at motorlampa mi lyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Det er ingen grunn til at motorlampa skal lyse av at katten er skrot. Det er bare på nyere biler med bakre lambda som skal sjekke at katten gjør jobben. Du får kjøpt katt med rør på tysk ebay til snaue to laken ferdig levert i Norge. Bråker angivelig litt mer enn originalkatt, men det kan man sikkert leve med. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Det er ingen grunn til at motorlampa skal lyse av at katten er skrot. Det er bare på nyere biler med bakre lambda som skal sjekke at katten gjør jobben. Du får kjøpt katt med rør på tysk ebay til snaue to laken ferdig levert i Norge. Bråker angivelig litt mer enn originalkatt, men det kan man sikkert leve med. Æsj, hadde håpa det var feilen, men når du sier det så er det veldig logisk. Ja jeg har en Omega på jobben jeg kanskje kan ta katt+rør fra. Hvis sedan/stv har samme eksosanlegg. Det kan umulig bråke mer enn hva den gjør nå :p så det trur jeg går bra hvis jeg skaffer meg eksos fra ebay.de Men jeg har skaffa klakkestag som det er det det heter pluss fjærer bak for under 1000, så da er 2 av 3 ting i boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Her baller det på seg, ringte vegvesenet fordi jeg ikke har fått vognkortet å det har gått litt over en måned siden jeg kjøpte bilen. Uansett, bilen er begjæret avskiltet pga manglende EU godkjenning. Så klart trenger bilen en reparasjon på 17000,-. Når jeg kjøpte bilen ble jeg fortalt at alt var i orden med EU og årsavgiften..... Kjenner jeg må roe meg ned å ringe Opel imorra. :boxers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Når jeg kjøpte bilen ble jeg fortalt at alt var i orden med EU og årsavgiften..... Sjekket du ikke med BT? Syns uansett du bør ta det opp med selger? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Sjekket du ikke med BT? Syns uansett du bør ta det opp med selger? Jeg sjekket ikke med BT fordi jeg kjøpte bilen hos Opel forhandler, anntok og ble fortalt at alt var i orden. Så klart skal jeg ringe selger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jaja da ordner det seg, Opel skal ta seg av katalysatoren og EU godkjenning da blir alle parter glade. Noen som har steg for steg om hvordan man bytter fjærene bak? eller kan gi en kort forklaring? er det bare å løsne bolten på demperen i underkant? så den blir sluppet langt nok ned slik at jeg får smyget under og på de nye fjærene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 jekker den opp.du skrur av hjulet, spenner opp fjær klemmer på den gammle fjæra, tar ut gamle fjæra . tar av fjærklemmene, skur dem på den nye fjæra og setter den inn. gjort på 10min på en side. cirkus Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 jekker den opp.du skrur av hjulet, spenner opp fjær klemmer på den gammle fjæra, tar ut gamle fjæra . tar av fjærklemmene, skur dem på den nye fjæra og setter den inn. gjort på 10min på en side. cirkus Tusen takk! Da var det ikke værre nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Var ute å bytta...prøvde å bytte fjærer. Når jeg var nesten ferdig så jeg at den ene fjærklemma hadde knekt i det ene festet. Så det knaset i den andre når jeg tok de av fjæra igjen. Makan til kina verktøy skal du lete lenge etter altså. Brukt den 1 gang å de går i oppløsning....så da får det stå slik til imorra så jeg får bytta fjærklemmene. 45324&¤#"%¤#% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Irriterende. Da gidder jeg i hvert fall ikke legge de ekstra kronene i for å få Torshovkvalitet ;) Står fjærene bare i klem/spenn uten å være festet på noe vis? Er det mulig å ta av dingsen på toppen av fjæra? Har ikke sett den på bilder av nye fjærer jeg har sett etter. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Irriterende. Da gidder jeg i hvert fall ikke legge de ekstra kronene i for å få Torshovkvalitet ;)Står fjærene bare i klem/spenn uten å være festet på noe vis? Er det mulig å ta av dingsen på toppen av fjæra? Har ikke sett den på bilder av nye fjærer jeg har sett etter. Den dingsen på toppen er bare en gummisak, den satt bare på de nye siden jeg kjøpte de brukt tenker jeg. Men det sitter jo på bilen å di er bare å dra av. De står også bare i klem, bare dytt ned bærebrua med et spett så spretter den ut ganske lett. Bare husk å skru sammen de fjærklemmene ganske godt. Nei, ikke kjøp den på torshov. De var det skikkelig dårlig kvalitet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Yeah brukte nesten 6 timer på å få på den samma fjæra, og av og på med ny på andre siden. Knakk også begge 19mm mine når jeg skulle bytte stab stagene forran Yaaaaay : ( forresten, nå har jeg brukt 3 sett med fjærklemmene man får kjøpt fra torshov. Det andre parret røk i gjengene, glemte selvfølgelig å ta bildet av de, men fyfaen å jeg skvatt når de glapp.. De fjærene er skremmende når det er spent opp slik. Den ble sinsyk høy : ( Nesten ferdig med andre siden. Verktøy brukt. Spett, latmansarm+17mm, skiftenøkkel typ stor ubruklig størrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.