Gå til innhold

Kjøpe bil (Trenger hjelp/tips!)

Ranger emnet

iMortn

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er min første post i forumet og forhåpentligvis blir jeg å holde meg her og være aktiv.

Har lite peiling på bil, men det begynner å bli en god interesse.

Eier en Renault megane '97 modell fra før av og er lei! Vil ha en bil jeg kan være stolt av (megane er tross alt ikke så "pen" å se på).

Vurderte BMW 320D (E46?) Men etter at mange har fortalt om de veldig dyre delene til BMW så tror jeg at jeg styrer unna det merket.

Flere sier at jeg skal holde meg unna franske merker (renault, peugeot, osv) og japanerne er vist dårlig å lage karosseri?

Jeg trenger hjelp til tips på hva slags merker jeg bør tenke på, hva jeg bør holde meg unna og tips på gode bilmodeller hadde vært strålende!

Har en økonomi på maks 130 000,-

På forhånd tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japsene har et ufortjent dårlig rykte på seg, men hvis man sammenligner japser mot tyskere, så er det ikke store forskjellen.. Alle merker har ulemper og dårlige sider, samt positive sider som veier opp mot de dårlige. Kommer veldig an på hvilken type bil du vil ha. Stasjonsvogn, sedan, coupe, bakhjulstrekk, forhjulstrekk, 4trekk, stor motor, liten motor, stylingspotensial, utstyr osv. Hva ser du etter? :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som sagt så vet jeg ikke så mye om bilmerker og modeller til å kunne ta et standpunkt selv.

Jeg har sett på biler som:

BMW 320D E46 2000-modell

Peugeot 207 GTI 2001-modell

VW Golf IV TDI (comfort?) 2001-modell

Hyundai Coupe (1,6?) 2000-modell

Hadde vært greit om den hadde stylingpotensiale, stor motor ingen krav, men i alle fall over 110-120hk? IKKE stasjonsvogn, skal være litt tøff, skal kunne føle meg trygg å kjøre tvers gjennom landet uten å være bekymret for at den blir å havarere osv.

Skjønner tegninga? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange japanske biler som har vesentlig høyere delepriser enn BMW. Mitsubishi og Honda er i særklasse der. BMW er på linje med de fleste andre.

Franske biler er .....franske.. Mye sære løsninger. Er veldig gode å kjøre og fungerer greit helt til noe skjer. Da blir det ofte dyrt, ikke pga delepriser, men pga tidsforbruk. Skru fransk bil er sjelden enkelt og rett frem

Hvor mange 15 år gamle franske biler ser du etter veien, kontra f.eks BMW?

BMWs problem er hverken delepriser eller kvalitet. Det er tidligere eieres herjinger som drar ned der.

Finn deg en velholdt "urørt" 320 D E 46 du, selv om du kanskje må litt høyere i pris

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider