Gå til innhold

Turbo Konvertering T23

Ranger emnet

harding666

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg et turbokit som er tilpasset motoren 1zz-FE som sitter i min celica T23. Selgeren påstår at hvis jeg kjører med et ladetrykk på 0.5bar trenger jeg ikke å gjøre noe med innmaten på den orginale motoren.. Er skeptisk da jeg ikke har skrudd så mye turbo før, så jeg tør ikke begynne å bygge før jeg vet sikkert at det går/ikke går.

Hadde blitt veldig takknemlig om noen kunne gitt meg et fornuftig svar på hva jeg evntuelt må/bør gjøre utenom "plugnplay" av turbokitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Ikke lad med så mye som 0,5 bar engang, om du skal prøve å bevare motoren. 0,3 bar tror jeg holder til du veit hva som må skiftes. Forsterket toppakning kan være en av de første tingene du bør kjøpe.

Hva følger med i kittet? Følger det med nye dyser, intercooler, oljeledninger osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

Om du klikker pålinken nedenforser du et bilde av kittet. Men det fulgte hverken med dyser, større bensinpumpe eller annet bortsett fra en bensinregulator som har med bensintilførsel. Det fulgte heller ikke med noe til tenningen(elektriske)men ellers "alt" det jeg trenger.

En svenske listet opp at han hadde byttet dyser og bensinpumpe for en slik ombygging. Men jeg kan ikke skjønne at dette er nødvendig om jeg bare skal kjøre turboen på ca 0,3bar.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&viewitem=&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.com%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm38.l1313%26_nkw%3D%2B380050833087%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&item=380050833087#ebayphotohosting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...