Øyvind Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Har akkurat montert B230FK motor i min gamle 240. Men har fått et problem, deler av motoren koker (eksossiden) og instrumentet viser veldig kald motor. Tempføleren til instrumentet fuker (Testet i bøtte med vann), termostaten er ny, vannpumpa er kontrollert og funker. Er usikker på om det kan ha blitt no krøll mellom olje røra og vannrøre på turboen. Finner ikke no info om hva som skal hvor på turboen. Har også finni litt vann i olja. Noen som har noen tips? Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 har du vannavkjølt turbo? hvis du har det og har problemer med koking ville jeg "byggd om" slangene. flytte slangen fra ekspansjonstanken bort til øvre radiatorslange. falken' her på forumet gjode det på 740 turbo'n han hadde. send han PM og spør åssen han gjorde det hvis ikke du skjønte forklaringa mi ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Skjønte den, men er ikke 100% sikker på at olje- og vannrøra på turbon er koplet rett. Og har hørt at de original turboene aldri blir så varme at det er no stort behov for vannavkjølinga i det hele tatt. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 oljerørene skal øverst å nederst på turboen om du har garret t3 f.eks.. Olje inn øverst, og olje ut nederst.. Vann inn på siden mot blokka, og vann ut på andre siden om jeg ikke husker helt feil. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Er ikke vann inn/ut vs ut/inn en dritt!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Skjønte den, men er ikke 100% sikker på at olje- og vannrøra på turbon er koplet rett. Og har hørt at de original turboene aldri blir så varme at det er no stort behov for vannavkjølinga i det hele tatt. Her har du min originalturbo etter en liten tur opp et fjell. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Turboer blir VARME uansett hva enn sier, vann koker på rundt 100 grader.. Å en turbo er over 100 grader etter en tur nedom byen.. Så jo, blir nok varm nok til att vannet skal koke(til å med før den lyser;P) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.