Gå til innhold

Golf GTi 16v startproblem

Ranger emnet


hrthomas

Anbefalte innlegg

Jeg har en 86mod Golf GTi 16v som det ikke er noe gnist på pluggene..

Jeg har byttet coil og tenningsmodul..

Jeg måler 10v over coil når tenningen er på, er dette normalt?

Det er ingen gnist fra coil heller..

Har prøvd å koble en ledning fra (+) polen på batteriet å direkte til coil, da virker det som om tenninga skrur seg på av seg selv på en måte, det lyser på instrumentet på dashbordet.. er det normalt?

Når jeg skal prøve å starte bilen starter ikke bensinpumpa å gå, har prøvd å laske over relè til bensinpumpe å da starter den..

Hva kan være galt med bilen?? Skal Coil ha direkte forbindelse fra (-) på coilen å til jord??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedlysene og vifta virker.. kan det fortsatt være bakstykket? hvordan kan jeg måle dette?

 

Det funker ikke å trillstarte heller...

 

måler 0v over de to ytterste ledningene på pluggen til hallgiver når jeg skrur på tenninga.. måler med ohm meter over de to ytterste er det forbindelse mellom dem! skal det være slik???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ett liknende problem på en 89 Golf 8v.

 

Den stoppet plutselig en regntung dag på motorveien.

Lys begynte å blinke, go det tok rett og slett av for den.

 

Nå kommer det ikke strøm til bensinpumpa, men den virker når vi kopler direkte.

Kan det være fuktighet som har ødelagt gjerne eller sikringsboks?

 

Veit det er mange som har byttet sikringsboks på grunn av el.problemer med de bilene.

 

Hvilket nr har rele til bensinpumpa?

 

Takker for svar og innspill!

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett liknende problem på en 89 Golf 8v.

 

Den stoppet plutselig en regntung dag på motorveien.

Lys begynte å blinke, go det tok rett og slett av for den.

 

Nå kommer det ikke strøm til bensinpumpa, men den virker når vi kopler direkte.

Kan det være fuktighet som har ødelagt gjerne eller sikringsboks?

 

Veit det er mange som har byttet sikringsboks på grunn av el.problemer med de bilene.

 

Hvilket nr har rele til bensinpumpa?

 

Fant feilen!!

 

Det var brudd i jord-kabelen til bensin-pumpa, inni bilen.

 

Byttet forøvrig også sikringsboks først, men det hjalp lite.

 

Rele kan ha nr 80 eller 167. Begge har likt VAG delenr.

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår