Gå til innhold

850-stålfelger på 240

Ranger emnet

'67 144

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har prøvd orginale 6x15 stålfelger fra Volvo 850 på en Volvo 240? Går det uten spacere, eller hvor kommer det til å ta borti? Har hatt de felga på en 140 uten problemer, men er litt smalere bakaksel og fjørbein på 240, så tenkte det kanskje kunne bli litt trangt?

Felga skal brukes på en '83 244 Bilcrossbil, og sånn i utgangspungtet bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' er det noen her som har prøvd orginale 6x15 stålfelger fra Volvo 850 på en Volvo 240? Går det uten spacere, eller hvor kommer det til å ta borti? Har hatt de felga på en 140 uten problemer, men er litt smalere bakaksel og fjørbein på 240, så tenkte det kanskje kunne bli litt trangt?

Felga skal brukes på en '83 244 Bilcrossbil, og sånn i utgangspungtet bak....[/quote']

er vel et43 på 850, så du må nok space en del ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1031 bakaksel fra 740 som er tilpasset med fester for å brukes på 240 til salgs, Ypperlig å bruke 850 felger da vil du fylle ut hjulbuen helt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det på flere jeg også...

Men, enklere å få dte til på en 2-dørs..

Bilen din, eller? Den har jeg sett på Gardermoen, om jeg ikke husker feil....? Så den værtfall på en eller annen Ormis-film i går, det er nå helt sikert værtfall! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din' date=' eller? Den har jeg sett på Gardermoen, om jeg ikke husker feil....? Så den værtfall på en eller annen Ormis-film i går, det er nå helt sikert værtfall! Hehe[/quote']

Er ikke meg som eier den, bare bruker den jeg ;) Vi kjøpte den på frontmesterskapet på gardemoen for snart et år siden, jeg bare fått kjørt noen løp med den.

Kan du finne ut hvor det var på den ormisfilmen? kanskje det er meg som kjører.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testbilen var en '87 :volvsmile 245. Dekkene var 110-140/65R16 (Yoko/Avon snørally-dekk).

1) Foran passet hjulet fint på ene siden, andre siden ikke. Måtte ha på en 5mm spacer. HMM... babyhmm?

2) Bak gikk det fint på begge sider mtp fri rotering. :spin

3) Siden orginalboltene holder AKKURAT til full mutter med 5mm spacer, satte jeg likegodt på 5mm på alle fire hjula.

4) Bilen ser ut som en 140 med de hjulene. hmm.. :rolleyes:

5) Etter fire :racehelger på isen var resultatet som følger:

- Ytterste piggraden bak ble skarpslipt konisk på ytre halvdel av ett eller annet. Til dømes hjulbua (fortsatt 140-stuk!) :wonder:

- Sekskanthodet på øvre støtdemperinnfestning bak ble slipt ned (les: bort) på en eller begge sider.

- Indre felgkant fikk tilsvarende polering.

- Da jeg hogde bilen hadde det gått med fire motor&gir-gummier, og foringene i momentstagene bak var så og si fraværende. Da kan jeg forstå det om det var buen de ytterste piggene subba i.

Konklusjon: Nå har jeg kjøpt 25&30mm spacere til neste sesong! http://manton.se/ lager billige og BRA spacers, yter kjempeservice og kjører jevnlig rea på http://www.blocket.se :thumb

IMG_2295.jpg

Kilde: http://s252.photobucket.com/albums/hh24/infms_86/toraasjoen_3feb/

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider