Gå til innhold

2.3E dør etter lite belastning

Ranger emnet


smeden

Anbefalte innlegg

hei eg kjørte fra bergen og til trondheim og trondheim og te ålesund og te bergen igjen på tur. men en ting som kom igjen var at i lange bratte bakker som eg bremsett på girene. så når eg kom på flaten igjen og skal stoppe og trykke inn clutsjen. foreks ved et lys kryss så dauern:confused:

 

men når eg skal starte bilen igjen så ligger turtall på ca 1100-1200rpm men viss eg stopper og starter motoren engang till så ligger den jevnt på 800-900rpm..

 

kan det være at gass vaiern e slakke eller noe??

 

bilene e en audi 100 2.3E 1991 mod

 

noen som har noen ideer

 

sorry for mangel med punktum og komma men kan ikkje bruke det har dysleksi håper dere forstår ka eg skriv:helpme:

 

håper noen kan hjelpe meg..

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke være litt slitasje i toppen, eventuelt litt dårlige dyser, som lekker inn i forbrenningsrommet og "drukner" den da?

Eventuelt (i tillegg?) til at du på lavt turtall over tid ikke har nok ladespenning/dårlig batteri som gjør at det med lengre bruk uten turtall dør ut. Sjekk med voltmeter fra dynamo, mellom dynamo og på batteriet.

 

Siden du skriver den bare trenger en ny oppstart så kommer den seg fint, så ville du vel da brenne opp dette.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lignende problem selv.

Ofte når jeg trykker inn clutchen for å renne rolig mot kryss o.l., så stopper motoren.

En kjapp og kort vri på nøkkelen, og den sviver igjen.

 

Samme skjer også når jeg åpner den luka du fyller olje oppi.

Motoren dauer, eller dauer nesten når jeg åpner der.. skal det skje, eller er det feil?

 

Og som smeden sa, er dette noe som kan feilsøkes selv, eller må det på verksted og sjekkes? :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....

hvis jeg ikke er HELT på jordet, så tror jeg faktisk

veivhuset er i forbindelse med innsuget.

Så når du åpner lokket for oljefyllinga, så blir vacuumet for lite, og motor dør ut.

 

Ellers tipper jeg dårlig kontakt, eller sliten tomgangsventil.

Sjekk også utette forbindelser i vacuumslanger.

Hvordan ser innsugslangen ut? Denne lager mye krøll hvis det er hull i den.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende problem selv.

Ofte når jeg trykker inn clutchen for å renne rolig mot kryss o.l., så stopper motoren.

En kjapp og kort vri på nøkkelen, og den sviver igjen.

 

Samme skjer også når jeg åpner den luka du fyller olje oppi.

Motoren dauer, eller dauer nesten når jeg åpner der.. skal det skje, eller er det feil?

 

Og som smeden sa, er dette noe som kan feilsøkes selv, eller må det på verksted og sjekkes? :\

 

okay sånn er ikkje minn motor.. men når du åpner olje fyllings lokke suger motoren til seg lokke da eller føles det på en måte at den skyve det ut?? hvis den føles sånn så er topp pakknigen nesten på vei te og ryke har eg hørt kan være den tomgangsventilen det er snakk om ja eller slangen menner ellsrs hakke eg funne ut noe mer

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår