Gå til innhold

Ang. Innslaget på TVN Torsdag den 20/11

Ranger emnet

|-Norheim-|

Anbefalte innlegg

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FSR

Jeg blir så sint. På media, politiet og alle andre som uttaler seg om ting de ikke har noe greie på.

Greit, på papiret er dette en stygg sak, men vidoen er jo tam som en golden retriver...

Jeg har selv vært instruktør på såkalte Safety Driving kurs på isen. Da delte vi bane med bl.a. UP. Og for å si det slik, nå er jeg ikke det minste redd for de lenger. All respekt er borte.

Ikke rart gutta skjønner nada vedr. bilkjøring...

Ja, - det var godt sagt.

De fleste politifolk har ikke greie på biler og motorsport.

Bil-omane folk som oss blir neppe politi.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Vist det har seg sånn at dette er fakta så er det jo helt sløkt....

For det første i 50 sone... Det ER en grunn til at det er 50 sone..

Spesiel fare da, kanskje en skole eller noe...

Men det jeg reagerte mest på er at bilen er en skyline til 800.000 kr, med andre ord jeg tviler på at det er en så veeeldig ung person liksom....

Klart at det er en grunn til at det er 50-sone. Sannsynligvis fordi det er et industriområde med av og pålessing på dagtid. Dersom det er en skole tviler jeg på at SFO har nattåpent. Så selv om lovbruddet er grovt er det ikke dermed sagt at kjøringen nødvendigvis er spesielt uvettig...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke utenlandske skilter på denne da?????

Ut fra hva jeg så var det guleskilter. Det er vel england nederland+++++ som har det.

Så dette er vel enn bil i prisklassen 200 000- 300 000(uten at jeg skal si dette sikkert da jeg ikke har alt for god greie på disse hurtig riskokerne, men det står en R33 GTR i sverige på svenske skilter til 269 000 SKR)

men vi kan vel alle være enig at han brøyt fartsgrense..... litt.....

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Jeg blir så sint. På media, politiet og alle andre som uttaler seg om ting de ikke har noe greie på. Ok, 140-160 (som jeg anslår som en realistisk hastighet) er fort i 50-sone, men grisekjøring? Hvordan i all verden er det i det hele tatt mulig å grisekjøre rett frem på en øde strekning?

Det som provoserer meg aller mest er nok politiet. Media har på en måte som jobb å blåse opp dette, men politiet burde vite bedre. For det første gir ikke dette en skremselseffekt slik de kanskje håper på. Tvert i mot. Mange yngre sjåfører synes dette er kjempetøft. I tillegg demonstrerer jo politiet sin manglene kompetanse så til de grader. De kan jo ingenting om bil! Dermed er det fritt fram for å gasse på. Greit, på papiret er dette en stygg sak, men vidoen er jo tam som en golden retriver...

Jeg har selv vært instruktør på såkalte Safety Driving kurs på isen. Da delte vi bane med bl.a. UP. Og for å si det slik, nå er jeg ikke det minste redd for de lenger. All respekt er borte. Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker veien som racerbane er sunn fornuft, og det tror jeg at jeg har betydelig mye mer av enn de uniformerte apekattene. Selvsagt er det noen unntak. Jeg kjenner vel et par ok politifolk, men hva jobber de med? Joda, sedelighet og livvakt. De flinke gutta gidder nemlig ikke å sitte i en bil hele jævla dagen i håp om å ta en som kjører på rødt lys kl. 02 om natta...

De gutta som var på isen kunne sikkert blitt bedre med litt kyndig veiledning, men når han som styrer opplegget er en cocky, wannabe LAPD med en utrolig overlegen holdning, og nada kompetanse så er det hele meningsløst. Skal man lære folk å kjøre bil, nytter det ikke å terpe teori. Alle har forskjellige forutsetninger og det aller viktigste er å kjenne sine egne begrensninger. Det gjør de ikke i politiet. Der er alt firkantet. Får du skrens, gjør slik. Låser du hjulene, gjør slik. Bla. bla. bla. Hva lærer man av det? Ikke rart gutta skjønner nada vedr. bilkjøring...

Skulle ønske vi hadde noen som deg på stortinget

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg sa jeg ikke skulle svare mer i denne posten, men jeg så innslaget fra TVN nå og da greide jeg ikke å dy meg!!!

Jeg synes det er så UTROLIG feil å alltid trekke en paralell mellom slik kjøring og "tragisk ulykke med overmodige ungdommer i en sliten sierra!!"

Dette har da ikke sammenheng i det hele tatt!!!

Det filmen viser er en skyline som drar ut et par gir, sent sent på kvelden, på et øde industriområde!! Hva har det fornoe relasjon til ungdommer som kjører uvettig på "vanlig vei", med en bil som absolutt ikke er laget for slike hastigheter!

Sjangsen for at det skulle skjedd noe lignende med denne Skylinen er vel lik 0 !

Dette irritere meg så grenseløst fordi jeg vet. og de beviser det jo selv i denne saken at både media og Politiet ikke har NOE kompetanse på dette området!

I en så "alvorlig" sak som dette burde også politiet være veldig kritiske til å gå ut å snakke om slike hastigheter, når dette egentlig er spekulasjoner og svada!

Hvertfall Politiet burde skjønne at denne hastgiheten på denne korte strekningen (276 km/t) er helt umulig!!

Nå må jeg gi meg, for ellers kunne jeg sittet her og banna og sværta i evigheter for dette er bare FOR DUMT !!!!

-lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg sterkt om en liknende tråd vi hadde her tidligere der visse folk her inne påsto at 200 km/t i 50-sonen ikke var uansvarlig. Denne diskusjonen er vi vel drittlei nå? Om den Skylinen har kjørt i 160 eller 260 eller 300. Samma faen, er det 50 sone der har det lite å si om det er kl 02 på natta. På natta er det dessuten mørkt... Men, selv om jeg sier det er galt og uansvarlig osv, sier jeg ikke at jeg aldri har kjørt svin.......:D

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Dette minner meg sterkt om en liknende tråd vi hadde her tidligere der visse folk her inne påsto at 200 km/t i 50-sonen ikke var uansvarlig. Denne diskusjonen er vi vel drittlei nå? Om den Skylinen har kjørt i 160 eller 260 eller 300. Samma faen, er det 50 sone der har det lite å si om det er kl 02 på natta. På natta er det dessuten mørkt... Men, selv om jeg sier det er galt og uansvarlig osv, sier jeg ikke at jeg aldri har kjørt svin.......:D

Eksempel 1: Forbi en skole på Eina er det 60 km/t fra klokka 0600-1900, etter dette er det 80 km/t..

Dette er en vei hvor skolen ligger helt inntil veien, ikke fysisk skille engang..

Eksempel 2: Hensmoen på Ringerike er et Indusri omeråde. Det går en rett vei innover omerådet, her er det helt dødt på kvelden og hvertfall natta, ligger også langt unna eventuelle hus og skoler.

Her er det 50 sone HELE døgnet!

På denne stripa blir det også arrangert Street Legal race, uten annen sikkerhet enn et plastbånd :rolleyes:

Velger å tro at det er en slik plass som Hensmoen som denne kjøringa har skjedd på...

Så hva er mest uforsvarlig.. 80 km/t forbi en skole klokka 1901 eller dra ut et par gir på en Nissan Skyline på et øde industriomeråde midt på natta???

Bare lurer... :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår