hallvardr Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Har hatt en bilferie i hele nordnorge de siste dagene. Har kjørt nesten 5000km og brukt ca 1,5l olje tilsammen på turen. Det er jo litt så jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 1,5 liter olje på 5000 km er ikke noe stort oljeforbruk! Tror ikke du skal ta det så alvorlig :) Er sikkert ventiltetningene dine som er morkne og ikke tetter skikkelig. Billige i innkjøp, litt arbeid å skifte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 ok, jeg stoppa på mekonomen på turen og snakka med en fyr som annbefalte en væske som man blander ut i oljen som skal hjelpe å tette pakninger og slikt. er det noen som har erfaring med de? noen å annbefale evt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 ok, jeg stoppa på mekonomen på turen og snakka med en fyr som annbefalte en væske som man blander ut i oljen som skal hjelpe å tette pakninger og slikt. er det noen som har erfaring med de? noen å annbefale evt? Spar pengene eller bruk de til å kjøpe nye ventiltetninger. Vil tro 8 nye tetninger er billigere enn det luriumet han vil selge deg ;) Hvilken olje bruker du forresten? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 castrol 5-40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 castrol 5-40 jeg har en maken bil med samme motor som har rullet 330000km og den brukte det samme som din, men jeg kjøpte bare mineralolje fra biltema, og dette hjalp mye på oljeforbruket!!! kan ambefalles...:ratatatat Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 jeg har en maken bil med samme motor som har rullet 330000km og den brukte det samme som din, men jeg kjøpte bare mineralolje fra biltema, og dette hjalp mye på oljeforbruket!!! kan ambefalles...:ratatatat Anbefales IKKE! Du gikk over til en tvilsom og dårlig olje for å fjerne et akseptabelt oljeforbruk??? Det er nok ikke det lureste du har gjort! La motoren få bruke litt olje, men la den i det minste få en bra en. Om det ikke er et alternativ så bytt ventiltetningene. Koster rundt 150 for alle 8. Å gå over til en dårlig olje er ikke et alternativ. Fina First 5W-40 gir et lavere oljeforbruk. Er helsyntetisk og er en BRA (og billig) olje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Anbefales IKKE! Du gikk over til en tvilsom og dårlig olje for å fjerne et akseptabelt oljeforbruk??? Det er nok ikke det lureste du har gjort! La motoren få bruke litt olje, men la den i det minste få en bra en. Om det ikke er et alternativ så bytt ventiltetningene. Koster rundt 150 for alle 8. Å gå over til en dårlig olje er ikke et alternativ. Fina First 5W-40 gir et lavere oljeforbruk. Er helsyntetisk og er en BRA (og billig) olje. den er sikkert bra den, men har sett på testing av motorolje og biltema oljen kom på nr 2!!!!! tro det eller ei!!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg