Gå til innhold

Forsterka clutch ikke så sterk?

Ranger emnet


VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag måtte jeg finne ut av hva som skjedde med clutchen min på Torsdag...

 

Når jeg tok ned girkassa, fikk slått en torx i de ødelagte umbrako skruene for å få de ut, og til slutt fikk ned trykkplaten fikk jeg et sjokk!

 

Trykkplaten er knekt!!!?!?!

 

Denne clutchen har gått maks 3000km?

 

Er bare fos igjen.

 

Hvordan står jeg i forhold til garanti hos pedersens?

 

TP-763 heter trykkplaten, er vanlig turbolamell?

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får det sikkert til å b li din feil og at du prøver å lure de. Det sa de til meg når jeg klaga på oljekjøler-pisset de selger.

 

Men du må bare ringe. det ordner seg sikkert. men har VELDIG dårlig erfaring med det piss-firmaet.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dem er leie på reklamasjoner.. Har vært hos gubben to ganger med venstre baklykt pga den slepper inn vann som ei gammal sluse..

 

Han mente/mener det skal være sånn, å at alle biler får vann i lyktene.. Han fikk et lite forklarings problem når jeg sa at jeg var bilmekaniker å at det er mangel på eu.ok vist det er vann i lykta så da gikk han bare inn på kontoret å ba kjerringa ekspedere meg.. Endte til slutt opp med at jeg sa at jeg verken flytta bilen(som stod på tvers bak bilene til dem som jobba der) eller gikk ut av butikken før jeg fikk en ny lykt..

 

Gikk riktig nok bedre andre gangen jeg kom for å bytte samme lykt igjen.. Men nå er det samme problem igjen med samme lykt.. Så jeg vet ikke helt om det bare er sånn linglong thai thai crap han selger der eller hva der er.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna dritt! Blir mer å mer forbanna på den sjappa der!! Han gjør det vanskelig for seg selv om han skal være sånn i lengden i allefall. får bare sitte å gnåle fr min del. skal aldri handle noe der mer så.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna dritt! Blir mer å mer forbanna på den sjappa der!! Han gjør det vanskelig for seg selv om han skal være sånn i lengden i allefall. får bare sitte å gnåle fr min del. skal aldri handle noe der mer så.

 

Ja, men han har sine dager da han er ordentlig trivlig å. Er vell noe PMS i bilde.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte kællen i dag, å det kunne skje ved en "gitt situasjon".

 

Jeg sa de fikk ordne på siden sin om de clutch'ene ikke tåler momentet som er oppgitt på siden.

 

Men saken er: Gis ingen garanti!!! WTF?

 

Handler ikke noe serlig mer der nå!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuste og min orginale turbo lamell, men det var da etter mye lenger enn 3000km. På min så knakk den som holder fjærene på plass..

 

Burde jo fått ny lamell du da! Er jo sikker en produksjons feil, men det er vel ingenting som tilsier at du har rett på en ny heller.

 

Kjøp zinter med en gang, så har du clutch som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper de ler greit av deg innpå forbruker rådet hvertfall om en skal begynne å grine over en clutch til en gammal 240! de fatter jo ikke hva det går i.. men det er jo sachs er det ikke det da? da hadde jeg gått til norske importøren av sachs, og sagt det som det var til de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuste og min orginale turbo lamell, men det var da etter mye lenger enn 3000km. På min så knakk den som holder fjærene på plass..

 

Burde jo fått ny lamell du da! Er jo sikker en produksjons feil, men det er vel ingenting som tilsier at du har rett på en ny heller.

 

Kjøp zinter med en gang, så har du clutch som varer.

 

 

Hadde det bare vært lamellen, men er jo TRYKKPLATEN som KNEKT:P

 

:D

 

Ja, skal ringe forbrukerrådet...

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå faen... Da er det verre!! Dette skjedde vel med Toyofan og, men han hadde vel standard trykkplate.

 

Sant så B230ft sier at de hadde nok ikke skjønnt bedre av hva du snakket om! Men det er absolut en sak. Ta kontakt med Sachs importøren eller Sachs direkte.

 

Er vel reklamasjon på det som med alt annet regner jeg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår