Gå til innhold

sota vinduene framme?

Ranger emnet

ole Mg

Anbefalte innlegg

Det er vel litt skjønn fra politiet sin side når de bøtelegger for soting. Hvis du bare blir stoppet og de ser lys soting pleier det ikkje å skje så mye. Litt verre hvis du står midt i en ulykke for du har kjørt på noen som kom fra siden, som du ikkje så gjennom de svarte rutene dine. Det greieste er å ta vekk sotingen, det er en kjempe politimagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bøtelegger like mye om du har lys, som helt svart film.

Det er like ulovlig. Tenk dere hvor gøy det er å sitte med sjegget i postkassa når du kjører i noen, eller ikke har sikt, og det skjer en ulykke :D

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lys sotefilm fra bedrifter som driver med slikt er best om d skal legges helt frem, fra innsiden ser man ikke at d er film på ruta. Har slik film hele veien rundt på min veteran(da mener jeg HELE veien frontrute/sider/bak). Har vært på EU og blitt stoppa med dette(men ikke pga dette) uten at sotinga i d heletatt er blitt nevnt. Så kjør innom de proffe, litt dyrere, men mye bedre enn den billige jallafilmen.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg må bare si:

Det er myyyye billigere å kjøpe solbriller på fretex, enn å betale 3-4k per rute for å kjøre rundt med sotefilm!!

Ikke viss du skal kjøpe solbiller og dele ut til alle du kjører forbi, så de ikke får så mye innsyn i bilen din;) hehehe...

Men topic! Går an å sote siderutene bak og bakruta, og så tone siderutene fremme med f.eks 43%. Da er det på en måte ikke så lett å legge merke til toninga fremme, viss du får det bra til med kantene, og ikke får bobler og riper i filmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett gjennom en rute med 43% lysgjennomslipp...?

Tror jeg har sett de fleste filmer, ettersom jeg har jobbet med dette en stund..

Sier bare, det er ulovlig, og synes folk bør holde seg til det, ettersom det kan få alvorlige følger..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider