Gå til innhold

e39 m52b20 kompressor?

Ranger emnet

ojoberge

Anbefalte innlegg

Eg har ein bmw e39 med m52motor.

E jo berre ein liten 2liter med 150hesta, e jo litt lite te ein so store bil. Så eg tenkte på og montera kompressor kit til bilen min, men har lest nåken plassa at eg ikkje kan må bruka m50 kompressor til m52 motoren fordi den kan ødlegga m52 motoren. så spørsmåle mitt e om m52 motoren e svakare og tåle mindre ladetrykk enn m50 motoren?...

Fant ei sia på nette der dei seldte kompressor kit til m52 motor og den kompressoren levere 0,5bar i ladetrykk og levere ca 260hesta. men vil m52 motoren tåla so høgt ladetrykk orginalt og so mången hesta?

tenkte kansje nåken her har prøvd elle hørt om nåken så har trimma m52 motorane sine, så takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er det ikke LANGT billigere å putte i en større motor? Mye lettere å få godkjent også..

Jeg tror faktisk det blir billigere å kjøpe en E39 540i delebil fra Tyskland og flytte over deler enn å gjøre det "skikkelig" med kompressor/turbo.. Delene du ikke trenger selger du bare videre til en god penge..

Ser at det koster fra ca 7000 Euro for en 98-modell 540i.. da kommer kun MVA i tillegg (dvs totalt ca 70000 kr TOTALT inkl mva). Siden du ikke skal registrere DEN bilen i Norge så kommer det kun MVA på prisen (+ eventuell frakt da)

Om din bil er eldre enn -98/99 så slipper du å betale for effektøkningen (over 10 år i Norge?)

Bare noen tanker fra meg.

edit: 70000,- er da for HELE bilen. Vil tro at det er mulig å selge videre "resten" av bilen for en god slant!

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider