Volvo d6 Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Åssen er det man får ut fjærene på 140 framme?:worshipnissan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 løsner stabstag.13mm.så øvre børekule 19mm.så øverst på støtdemperen.2 stk 13mm og nede på støtdemperen.2 stk 13 mm skruer.så setter du et spett eller brekkjern for å bøye ned nedr bærebru.muligens du må ta av gummiklossene ytterst på nedre bærebru for å få ut fjera. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 åssen få det på igjen da? jekke det opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 gjorde samme operasjon for 3 uker siden.brukte ikke fjærklemmer.bare satte bilen på bukker.satte garasjejekken under brua og slapp ned fjera.når du ska ga den på igjen, så jekker du brua opp og fjera kommer på rett plass igjen.regner med du skal senke..?for all del, ikke ta av så mye som 3 ringer..d gjorde jeg og fant ut at det kanskje skulle holdt med 1,5-2 ringer..ble laaaav ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 men husk å ha bukkene så høye at du får fjera hel ut da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Pappaen min har laget et strøkent værksted med løftebukk sånn at eg kan drive med sånne ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Pappaen min har laget et strøkent værksted med løftebukk sånn at eg kan drive med sånne ting. da er de ingen problem å få den høyt nok oppe da nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 bytta fjærer på 144`n min for et par uker sia! Utrolig enkelt... Hadde to jekker, så fikk en kompis til å ta en side, og jeg den andre! løsner stabstag.13mm.så øvre børekule 19mm.Jekket opp bærebrua, løsnet 13mm under demperen, vrei demperen og jekket brua ned igjen. Dytta så demperen opp, og tok ut fjæra. Riktignok slitene dempere, og stussa fjærer=P Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 kanskje vært greit å lage en sticky om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Finnes ikke mm på 140... det er tommer. 1/2 og 3/4 samt 7/8 for å få løs navet og demper. skru ut demper. løsne stabstag. løsne nedre bærekule, ikke skru muttern helt av, så denger du til bærebroa så den løsner fra kula. så kan du ta av mutter slipp ned nedre bærearm og ta ut fjær.. pass på å få med gummiringen som sitter i toppen av fjøra over på den nye, eller så kommer det til å skrape og lage ulyder når du setter sammen igjen. sett inn ny fjær. jekk opp nedre broa for å få klemm på fjøra og så skrur du sammen igjen i motsatt rekkefølge. LYKKE TIL!! Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Den siste der går jeg og god for. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Finnes ikke mm på 140...det er tommer. 1/2 og 3/4 samt 7/8 for å få løs navet og demper. skru ut demper. løsne stabstag. løsne nedre bærekule, ikke skru muttern helt av, så denger du til bærebroa så den løsner fra kula. så kan du ta av mutter slipp ned nedre bærearm og ta ut fjær.. pass på å få med gummiringen som sitter i toppen av fjøra over på den nye, eller så kommer det til å skrape og lage ulyder når du setter sammen igjen. sett inn ny fjær. jekk opp nedre broa for å få klemm på fjøra og så skrur du sammen igjen i motsatt rekkefølge. LYKKE TIL!! Saa sant saa sant! Men vıl tılfoye at nedre barebrua kan sıtte noe sykt! Ovre er vell lıtt lettere? Syns ıallefall jeg =) sorry spraaket... er ı tyrkıa =P Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EiLert Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 noen som har noe forslag på hva jeg skal gjøre når den nedre bærebroa sitter så umulig hardt at den nekter å sleppe fra kula? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 slå hardere... eller kjøp deg en split gaffel, til å sette i mellom Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Varm opp rundt kula.. Slå forsiktig med hammer.. Voila.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.