Gå til innhold

Sprøytelakkere med Bengalakk

Ranger emnet

Bambozle

Anbefalte innlegg

har nå fått tak i sprøyte.. og tenkte på og sprøyte på bengalakk istedenfor og rulle.

jeg blander den ut med lynol 10-20%, men først skal jeg pusse benga'n matt.. det vil ikke ta så lang tid?

bare et lite spørsmål, kan jeg blande inn klarlakk i bengalakken eller skal jeg heller lakkere med klarlakk aleine etter bengalakkeringen ?

eventuelt andre ting jeg burde tenke på før jeg spruter i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt ned lakken som er på bilen fra før av, slip bare med 240, ikke så nøye da den skal benga lakkes :)

Så tynner du bengaen med 10-15% white sprit eller annet tynnings middel slik at det kommer seg greit gjennom sprøyta å peis på :D

Om du kjøper blank benga så trenger du jo ikke klarlakk. Bare pass på å ikke få sig i dette når du lakker, kan ikke slipe sig å polere opp bengaen da 1K lakken ikke er herder i ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tynningsmiddel.. som lynol ja?

jeg har kjøpt 2 liter med sånn svart matt benga med arcanol(Rustbehandling)

bilen er rullemalt fra før..

http://www.bilforumet.no/opel/200445-mitt-bilprosjekt.html#post2228847

hehe.. :p

så jeg er nødt til og få på klarlakk hvis jeg ikke vil ha matt.. men da regner jeg med at jeg er nødt til og ta et eget strøk med klar lakk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en matt benga du har kjøpt blir den matt, vil tro at en 2k klarlakk nesten garantert vil koke eller krakelere oppå malinga di, kjøp blank benga om du vil ha glans :)

å når du sprøyter, ta taket først, slik at du slipper å komme borti feks ei nylakka dør mens du lakker taket. så lakker du de vanskeligste plassene først, inni hjulbuer osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider