Bambozle Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 har nå fått tak i sprøyte.. og tenkte på og sprøyte på bengalakk istedenfor og rulle. jeg blander den ut med lynol 10-20%, men først skal jeg pusse benga'n matt.. det vil ikke ta så lang tid? bare et lite spørsmål, kan jeg blande inn klarlakk i bengalakken eller skal jeg heller lakkere med klarlakk aleine etter bengalakkeringen ? eventuelt andre ting jeg burde tenke på før jeg spruter i vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Matt ned lakken som er på bilen fra før av, slip bare med 240, ikke så nøye da den skal benga lakkes :) Så tynner du bengaen med 10-15% white sprit eller annet tynnings middel slik at det kommer seg greit gjennom sprøyta å peis på :D Om du kjøper blank benga så trenger du jo ikke klarlakk. Bare pass på å ikke få sig i dette når du lakker, kan ikke slipe sig å polere opp bengaen da 1K lakken ikke er herder i ;) hehe Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambozle Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 tynningsmiddel.. som lynol ja? jeg har kjøpt 2 liter med sånn svart matt benga med arcanol(Rustbehandling) bilen er rullemalt fra før.. http://www.bilforumet.no/opel/200445-mitt-bilprosjekt.html#post2228847 hehe.. :p så jeg er nødt til og få på klarlakk hvis jeg ikke vil ha matt.. men da regner jeg med at jeg er nødt til og ta et eget strøk med klar lakk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Tror kanskje klarlakken kommer til å reagere med bengan jeg. Men det er lov å prøve... Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambozle Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 okei, hehe.. lurte på en ting til, når jeg lakker med sprøyte, hvordan gjør jeg det på taket osv ? hvordan gjør jeg det i det heletatt? ALDRI lakkert før :p begynner jeg på toppen og jobber meg nedover? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Om det er en matt benga du har kjøpt blir den matt, vil tro at en 2k klarlakk nesten garantert vil koke eller krakelere oppå malinga di, kjøp blank benga om du vil ha glans :) å når du sprøyter, ta taket først, slik at du slipper å komme borti feks ei nylakka dør mens du lakker taket. så lakker du de vanskeligste plassene først, inni hjulbuer osv ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg