Gå til innhold

Vurderer kjøp av Astra...

Ranger emnet

Mikael1977

Anbefalte innlegg

Nå skal Skodan selges til fordel for stasjonsvogn og da har jeg kikket litt på bla. Astra (CDTI 150hk -05/-06)

Jeg lurer på hvis det er plass til en voksen person i baksetet uten at det går ut over komfort eller må man sitte helt inn til rattet? Lurer og på hvis bagasjeromet er stort nok for barnvogn (Emmaljunga) og litt bagasje?

Og det viktigste, er det mulig at trimme disse maskinene med annet en chipping?

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Opel Astra stasjonsvogn gir oss et meget godt inntrykk etter å ha hatt bilen på test, det er ikke mye å trekke. Kvaliteten er bra, det samme er sikkerheten og økonomien. Den rommer en hel familie og har smarte lasteløsninger, den har også et av klassens største bagasjerom. Det er ingen grunn til at Astra ikke skal selge, mange gode egenskaper og et flott design lover hvertfall godt."

"I kollisjonstesten fra EuroNCAP, får Astra høyeste karakter, fem stjerner, for sikkerheten til passasjerene. I tillegg får den meget høy poengsum for beskyttelse av barna i bilen. Astra har et sterkt karosseri og er utstyrt med airbag i rattet, siden og en såkalt hodegardin. For å spare penger har opel valgt å droppe antispinn og antsladdsystem."

Fordeler:

God kvalitet

God sikkerhet

Lavt forbruk

Lavt utslipp

Stor lastekapasitet

God plass

Pris

Ulemper:

Litt mye støy

Treg blinklyshendel

Test utført den 28.12 2006

Hentet fra motor.no

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styr unna om du er på jakt etter plass. Nå vet jeg ikke hvordan en 05/06 er. Men kan snakke om generell Astra erfaring og Astra stasjonsvogn fra 2001.

2001 er TRANG i baksetet og du må ha knærna i halsen for å få plass. Deaktivere airbag for barnesete er dyrt og tungvint. Husker ikke hva løsningen var for søs.

Aircondition pumpene på 2001 ryker som varmt brød. Dersom du ser på en 1,6 utgave så ikke kjøp. De er daue så fort du begynner å laste litt i dem. Søs ble lurt av selger da han sa den hadde 120HK og nye motorer var sååå mye bedre... Ja, på høye turtall. Lite volum = dårlig dreimoment. Noe som en stasjonsvogn ikke trenger.

2001 mod har også ufattelige harde seter og søs klager på ryggen, i tillegg eksisterer ikke høydejustering eller tiltratt på denne.

Men som sagt, dette er fra 2001 mod og ikke 2005 som du skal se på. Men vær skeptisk!

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innom Opel og sjekket og Astran er helt OK størelse. Da må nevnes at fruen som skal sitte bak ikke er så veldi lang. Jeg får plass, hun får plass, JR får plass og vognen får plass... Nå gjelder det bare at få bilen solgt og finne seg en 150 CDTI med sportsunderstell ;)

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider