Gå til innhold

Hvordan bytte vifte filter?

Ranger emnet

armenminau

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Hei

Helt ny på forumet, og ny eier av Golf IV 2002 modell.

Har også problem med lukt, (som om det har vært røykt MYE i bilen). Er der noen som kan forklare Hvor event. filtre er plassert, og hvordan skifte.

Mvh

TerjeP

Fant ut av det, prøvde å sette inn bilde, men det ble bare tull????????

mvh

tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt, forsøk å vippe av klipsene rundt dekselet og bytt filteret med et nytt, husk chassisnr når du bestiller filteret. Husk pollenfilter-bytte også.

Hei

Se forrige innlegg, fant filteret, (kullfilter) i motor-rom,

men hvor ligger det eventuelt andre filteret til bilens ventilasjonsannlegg??

Hvordan kan en enkelt legge ved ett bilde?

Mvh

Terjep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt, forsøk å vippe av klipsene rundt dekselet og bytt filteret med et nytt, husk chassisnr når du bestiller filteret. Husk pollenfilter-bytte også.

Hei

Som du så i mitt siste innlegg, har jeg skiftet pollen-filter/kull-filter, du har ovenfor skrevet:"Husk pollenfilter-bytte også." Betyr det at der er 2 filter til ventanlegget/inneluften i bilen??

Som du også så, så prøvde jeg å legge ved fotografi, men det ble bare tull. Jeg tok foto og merket, likt de som er vist på linken du la ved.

Kjøpte filter på Mekonomen, var gjort på 5 min. å skifte.

Luktproblemene,.............???, håper de forsvinner om noen dager.

Det gjelder IKKE luftfilter til motor, en får sjelden lukt inne i bilen av dårlig luftfilter, da er der alvorlige feil med eksosanlegget, og MÅ utbedres straks.

Ha en fin dag

TerjeP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det er jeg som ikke har lest nøye nok her.

Jeg forstår det slik at du HAR byttet pollenfilteret, men IKKE luftfilteret? Bytt det også, forklart over med 3 ulike bilder.

Dersom du vil poste bilder, bruker du http://www.imageshack.us - klikk "browse" og hent bilde ditt, "last opp" og kopier + lim inn linken som er under bildet, heter "link to forums"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det er jeg som ikke har lest nøye nok her.

Jeg forstår det slik at du HAR byttet pollenfilteret, men IKKE luftfilteret? Bytt det også, forklart over med 3 ulike bilder.

Dersom du vil poste bilder, bruker du http://www.imageshack.us - klikk "browse" og hent bilde ditt, "last opp" og kopier + lim inn linken som er under bildet, heter "link to forums"..

Hei

Dette innlegget kom mens jeg redigerte forrige innlegg, luftfilteret til motor var skiftet på siste service, som nylig er tatt. Takk for info ang. vedlegg av foto, tungvint, men...men..

Ha en fin dag

TerjeP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er det bare å vente. Kanskje kjøre på med noe duftegreier som man hekter på lufteventilen i kupeen i mellomtiden? Ikke helt min greie, men må være kreativ når det lukter dritt?

Ikke vanskelig å poste bilder du, prøv en gang så skal du se hvor lett det er.

Imageshack.us - browse - hent bilde + last opp - kopier link "for forums" - lim inn i en post her. Blir ikke lettere.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lukt i bilen, og du har AC-anlegg, få bilen inn på verksted å få renset anlegget,

Da skal du være garantert å få lukten bort.

bytte av pollenfilter skal ikke ha noe med lukten å gjøre,

sålenge ikke filteret stinker skikkeli gris

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Prøvde med noe som heter: Air Con Cleaner, fåes kjøpt på rekvisitabutikker, men dethjalp/hjelper ikke så mye.

Dette er en sånn boks som står bak førersetet og blåser ut, samtidig som viftet går for fullt på omluft. Ett verksted som

driver med rens av luftkanaler, anbefalte det, som en prøve.

Ellers måtte jeg til verksted som rengjør selve Air.cond-fordamperen, og han visste bare om Algaard i Bergen.

Må vel bestille time...

Ha en fin dag

TerjeP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste rekvisitabutikker har spray som du sprayer direke inn bak kullfilteret til AC. dette skal fjerne vond lukt. rart at ikke lukten forsvann da du bytta kuppefilteret. bytta mitt og da ble de frisk og god lukt igjen. :)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider