Gå til innhold

Brukt forgasser

Ranger emnet

lotherington

Anbefalte innlegg

I ett forsøk på å finne ut om det er forgasseren som gjør at bilen min fusker så ille, vil jeg gjerne prøve å bytte forgasser. Men ettersom jeg ikke er helt sikker på om det er denne, vil jeg gjerne prøve meg med en brukt.

Er det noen som kan låne/leie/selge meg en brukt forgasser som de vet funker til Golf II?

Hjelp en golfvenn i nød=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke ut til å være noe til meg der dessverre, går ut i fra at når jeg skal kjøpe ny forgasser så må det være til en 1.8 l motor som jeg har? Og det må kanskje være en 90 modell også som jeg har?

Gå på Meca.no, tast inn ditt registreringsnummer og se motorkoden din, tipper du har Monopoint innsprut, ikke forgasser.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BN51517 Modell:VOLKSWAGEN GOLF GL Type:19E-G Volum:1781 KW:66 HK:90 År:1990 Reg. dato:19901015 Chassinr:WVWZZZ1GZMW128376 Brennstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:175/70R13 Felg:5 1/2J Totalvekt:1400 Farve:BLÅ

Står ikke motorkode her? Eller er jeg blind igjen?

Du har enten motorkode GX eller RP.

GX er KE-Jetronic, og RP er Monojetronic.

Hvis det ser ut som du har forgasser så har du motorkode RP.

En dyse som styres av en styrehjerne og annen elektronikk som lambda o.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bekreftet at det er en forgasser.. Er vel siste modellen som det var forgasser på dette da.

Byttet motor på denne da?

Hvis du har en Golf etter 1989 så har ikke du forgasser.

I 1989 kom kravet om katalysator og dermed forsvant også forgasseren.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet motor på den, og trodde ikke noen andre hadde gjort det heller. En som så på den gikk ut fra at det var den siste modellen som hadde forgasser, men du er sikker på det du sier?

Også en ting til. Jeg har blitt tilbudt en weber5(eller noe sånt?), men har lurt på om det tryggeste er å prøve å få tak i en orginal. men han som ville selge meg denne forgasseren sa at det er mye kødd med orginale golf forgassere.

Er det noe i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider