Orion Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Så Biltema solgte noen analoge, runde voltmetere som kan monteres i dashen f eks. Til rundt 100-lappen. En ide for de som driver med bilstereo og vil se spenningen? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 har et slik og det funker faktisk, brukte det mye før eg skiftet batteri, måtte planlegge starten litt med 9 volt... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet November 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Kult... Funker også når bilen ikke er i gang? Men "bruker" ikke voltmeteret da opp strøm på å vise hvor mange volt man har?? Så om man lar voltmeteret stå i en uke hvor man ikke bruker bilen så er bilens batteri tomt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 bare til å legge opp en bryter til dette det, eller koble gjenom tenningen, dvs når tenning på volt meter på. det tar litt strøm men om du har bra batteri så merker du ikke så mye, vet ikke hvor mye det trekker, ellers kunne det ver reinet ut hvor lenge batteriet kunne stått på. nopen som vet ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 har et slik monteret i bagasjerommet, men ikke monter slik det står i tegninga. da tapper det mye strøm, men monter det med en ledning rett til batteriet også kobler du en ledning fra den lampa som er bygd inn til + polen på voltmeteret gjennom en bryter da kan du skru av og på lyset som du vil. glemmer du det på mer enn 3 dager har du nesten flatt batteri. ikke kjøp ampere meteret fordi det er dårlig. har det også men bare til pynt Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libtom Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 voltmeter er fett det men ikke fra biltema... hater alt som har den logoen på seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Artig med voltmeter... Men jeg hadde koblet det direkte på forsterkeren. På pluss og minus-terminalen der. Det er jo spenningen inn på forsterkeren som er interressant å holde øye med. ...Kan jo også ha en på batteriet... Så ser du hvor mye spenning som blir borte på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 jeg har tre stykker jeg. en fra biltema som sitter på forsterkeren, en på kondisen og en i det orginale lcd instrumenet i dasjen som viser batteriet Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 har prøvd å måle på batteriet. knapt utsalg.hoppet bare mye. men på forsterkeren ramlet den ned i ca 11 volt... Men det er litt gøy nar du brifer he he Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Hadde du så store forskjeller under like forhold? Da bør du vurdere powerkablene og tilkoblingene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 har kjøpt ny strøm kabel. det er vel 4.5 meter bar, kjører på en 21 kvadrat nå, har en 30 liggende, har heller ingen kondensator nå. har lånt en 1.5 fardad sak som eg skal teste spenningen synker framme og, men ikke på langt nær så mye som bak. dette er jo under full guff. har skiftet batteri etter dette og. bruker nå et maxima 900 Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Målte du dette med eller uten motoren i gang? Hvilken spenning har du med motor igang? Batteri hjelper bare når du ikke har motoren i gang. Kondensator hjelper både med og uten motoren i gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 motor som går, ca 14.4 v spenning, så eg har bra dynamo. skal ta en ny måling i måren, slenger i kondensatoren og da, vel dls forsterkerem min vil ha en 21 kabel alene...mtx er sikkert tørstere... så det går litt strøm bak der ja. nå er dynamo reimen min veldig dårlig og da, kan vere denne sluntrer litt...skal byttes neste uke Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 De fleste biler med respekt for seg selv har da slikt utstyr originalt ? :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 er jo ikke så mange som har det. min har det orginalt da, men så er jo bilen min skikkelig hi tech Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg