Anders187 Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Jeg har en vridebryter/potmeter på forsterkern min (Hifonics ZXi4406) som det står LEVEL over, og den går fra 6V til 0,2V. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på hva dette egentligt er? og fordeler/ulemper med og skru den på full guff? Jeg her bere forstått att forsterkern gir mere guff vist denne står helt på 0,2V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Er noe slikt på mine også.. Når man skru dem opp, øker volumet i høytalerene.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MannY Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Det er for å matche lydnivået til spilleren og forsterkeren din. Play a tape or CD, make sure all bass or treblesettings or equalizer are flat, and turn the volume of the radio up until you just start to hear distortion. Turn the volume control down just a bit. On the amplifier increase the input level control ( clockwise or to the right ) until you just start to hear distortion, then back the level control just a bit. Now your radio and amplifier levels are matched. Slik at når du spiller på fullt volum på spilleren gir forsterkeren din så mye lyd som den kan gi maks uten forvrenging. Siter 1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning 16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2 Performance by DLS Car Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders187 Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Det er for å matche lydnivået til spilleren og forsterkeren din. Slik at når du spiller på fullt volum på spilleren gir forsterkeren din så mye lyd som den kan gi maks uten forvrenging. Takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg