Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Hei, jeg har en B20 som er borret opp til B21 og planet topp å portet, men så lurer jeg på.. passer veiv fra B23 i B20`n? den som var med på B20 var godt slitt.. en kompis fant i en veiv liggende, men d var 6 bolt hull til svinghjulet, men den som var med hadde 8! muligens lettere og bytte svinghjul da...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Roger Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Siden det var 8 bolta veiv/svinghjul til den blokka du har borra, så har du ei B20 blokk fra 74 eller 75. Det kan du se på blokka under oljefilter festet. Veiva i disse motorene er helt lik veiva til bpde B19/B21/B23. Alle disse veiven har orginalt slag på 80 mm. De har like råder også, her er krysspinnen 24 mm. I eldere B20/B18 var det 22 mm krysspinne, her er også rådelagerene av en annen diameter og bredde. Disse veivene hadde kun 6 bolter for innfesting av svinghjul. Hus å måle veivas diameter, både på råde- og veiv-lager. det kan være at du får tak i en slipt veiv. Mål også veiv for eventuelt skevhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 ...men hvis jeg ikke husker feil må du ha veiv fra en tidlig B19/21/23. Husker ikke når det er skille der, men de eldre har en løs hylse i framkant på veiva. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg