Gå til innhold

Hvor har dere lært om bil???

Ranger emnet

Mia

Anbefalte innlegg

Hvordan lærer man om ting og tang? Det er vel med bil som med alt annet. Først og fremst må man ha en interesse for temaet og det er vel det viktigste. Deretter kommer personlige erfaringer og alt man lærer fra venner og kjente og kanskje familie.

Jeg startet som så mange andre med en moped da jeg var 16, og den skrudde jeg på selv. Da jeg fikk bil tok jeg med meg motorinteressen min videre og det jeg hadde lært tidligere. Selv om jeg nok ikke kan mekke mye bil :) Men er som sagt interessert og NYSGJERRIG, ikke minst, da lærer jeg noe nytt hele tiden.

:D

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hvis man har bil som hobby og tenker på det stort sett hele tiden, leser mye blader,suger til seg lærdom,snakker om bil, liker å skru, nysgjerrig osv... lærer man mye.

Har alltid hatt interesse for bil/motor og begynte tidlig med rc bil, jordebil,samt jeg var ofte hos onkel`n min som er mekaniker og lærte mye der. Noe av det beste jeg vet er å jobbe med bil og bruker mye av tiden min på det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt selvlært, begynte som 3-åring å skru istykker vekkerklokka til mamma, etter det har det gått i et. Leser faktisk Haynes maualer på senga :)

Som sagt så mange ganger over, så blir man aldri utlært på dette området. Man lærer heller ikke stort av bare å kunne hvordan ting fungerer i teorien.. Pappa pleide alltid å si, ikke skru på det som fungerer, men nå har han gitt opp det :op

Det meste som allerede fungerer, kan på sett og vis gjøres om til å fungere enda bedre.

Hørte jeg turbo?

Stå på.. jeg lærer nye ting neste hver eneste dag her.

Min bedre halvdel maser støtt om at jeg tilbringer mer tid foran datamaskinen på "det jævla forumet" enn jeg gjør med henne.. håhåhå

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern holdt mye på med Audi og amcars før. Fikk inn bil hobbyen med morsmelka :D Hjelpte fattern i garasjen ofte og lærte mye på den måten. Kjøpte første bilen når jeg var 14 år og skrudde den sund i rubbel og bit og fiksa opp og satt sammen... Står nesten ferdig (kun lakkering igjen) men fått mer interessante prosjekter så den får vente til neste høst (stått i ro i nesten 4 år)

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider