Gå til innhold

Rust på kanal

Ranger emnet

thingbø

Anbefalte innlegg

Jeg har en galant 95', og har begynt å få litt rust bakerst under den høyre kanalen.

Ifjor fjernet jeg alt rust og smurte den inn med owatrol, bengalakk, og tectyl. Jeg gjorde dette selv, men trodde det skulle være gjort skikkelig uansett.

Hvor lenge vil bilen vare med en slik rustskade?

Hva bør jeg gjøre med den?

Skal jeg bare la den være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusten må jo spise seg et par mm inn i kanalen før konstruksjonen kan bli ustabil. Det vil jo også ta en god stund før det skjer, alikevel bør du jo ta hånd om dette snart. Bilen er jo ikke så stein gammel så det er absolutt verd å holde den i stand et par år til.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har tenkt å kutte og sveise kan du heller bare dekke til med tykk tectyl. Midlertidig fix som holder rusten noenlunde dempet inntil videre. Rusten vil fortsatt være der, men du utsetter problemet litt lengre.

Biltema-fix hehe

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpio29 skrev:
Om du ikke har tenkt å kutte og sveise kan du heller bare dekke til med tykk tectyl. Midlertidig fix som holder rusten noenlunde dempet inntil videre. Rusten vil fortsatt være der, men du utsetter problemet litt lengre.

Biltema-fix hehe

På utsiden eller innsiden av kanalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider