Gå til innhold

Tvist med verksted

Ranger emnet

Lilleng

Anbefalte innlegg

Jeg leverte bilen (BMW E36 318i sedan 91') inn for omtrendt tre uker siden. Problemet var startsfusk hvor turtallet hoppet opp og ned, hele bilen ristet og gassen ikke reagerte. Prøvde jeg å kjøre ville bilen dævve, så jeg måtte vente lenge hver gang før jeg kunne kjøre.

En time etter jeg leverte inn bilen ringte de meg fra verkstedet og fortalte at de hadde funnet problemet og at det bare var noe småtterier. Jeg spurte hvor mye det var to ganger, men han unngikk spørsmålet og sa at det ikke var store greiene. Dagen etter kom jeg og hentet bilen og regningen lød på nesten 2000 kr. De hadde da byttet ut en vakumslange til 25 kr, men de hadde da også gjort masse justeringer og til og med fylt på servoveske... noe jeg aldri ba dem om. Det kan jeg gjøre selv... de har en timespris på 875 kr. Litt sleipt, men jeg gadd ikke lage en sak ut av det.

Men jeg satt meg i bilen, og problemet var ikke fikset. Den fusket fortsatt. Jeg testet bilen en dag og kom tilbake, sa at de ikke hadde ordnet det jeg ba de om. Skulle komme innom onsdagen halvannen uke senere sa han, og jeg ga beskjed om at jeg ikke var så veldig interessert i å betale mer enn det som allerede skulle vært fikset. Vi skulle komme tilbake til det sa han.

Så kommer jeg på onsdag, og da sa han at jeg skulle ha vært der kl åtte om morran, noe han aldri sa til meg. Så jeg fikk ny time på fredagen, og når jeg kom på fredagen var ikke han som skulle fikse bilen der. Så da skulle jeg komme tilbake nå på mandagen, altså i dag. Jeg leverte bilen, tenkte at nå skulle endelig alt ordne seg.

Så kommer jeg tilbake senere på dagen og jeg spør om bilen er ferdig. Den er mer enn ferdig sier de... den er faktisk i helt perfekt stand. Han hadde da altså kjørt rundt med bilen på landet og i byen og overalt, på bekostning av min bensin og en god timesbetaling. Jeg hadde nok en gang pressisert at det var snakk om startsfusk, samme problem som sist, og at kjøringa gikk helt strøkent. Jeg kjefta på de, og de sa da at jeg skulle komme tilbake om en times tid. Jeg kommer tilbake, og da har de startet å feilsøke, men nå greide de ikke å finne feilen. De rådet meg å sette inn bilen på et BMW-verksted istedet, hvor de antageligvis hadde bedre feilsøkingsutstyr enn dem.

Så nå står jeg igjen med bilen i like ille stand som da jeg oppsøkte de for over en måned siden. Ikke veldig blid, og 2000 kr fattigere. Jeg ønsker pengene tilbake, men jeg kommer ikke igjennom. Jeg føler meg snytt for penger, og jeg har vært innom seks ganger før de endelig fikk tatt seg tid til å se på bilen igjen. Hvilke rettigheter har jeg i en slik situasjon? Kan jeg kreve pengene igjen? Jeg satte inn bilen for at de skulle fikse et problem, men det ble aldri fikset, og jeg måtte allikevel betale regningen. Hvis jeg har retten på min side; hvordan skal jeg gå frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kreve at bilen skal være fikset! du har en kvittering på jobben di har utført å den holder ikke mål, mener de at det er fikset vel da er det garanti for dårlig utført jobb. si at du vil ta kontakt med forbruker rådet.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det lenge siden det er bytte plugger å pluggkabler på den?

viser temp måleren riktig tempereatur. kan være tomgangs regulatoren. er et bredt spekter som kan forårsake slike symptomer. her er det verkstede som har gjort noe feil. slik som det ofte blir i slike saker er at hvis det viser seg at det er en del som er defekt å som må byttes må du dekke denne og muligens litt av jobben, eller at de slår av de 2000 du alt ha betalt på total summen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe sånt jeg tenkte meg når jeg først fikk igjen bilen og problemet ikke var fikset. Men etter idag tviler jeg på at noe sånt vil være aktuelt. De sa seg så og si ferdig med bilen, og at det ikke var noe mer de kunne gjøre, og henviste meg deretter til BMW-verksted. Dessuten er ikke jeg så veldig hypp på å sette bilen min der igjen, med mindre noe kan garanteres... Vil helst bare ha igjen pengene og dra til et annet verksted som kanskje er litt mer kompetente og vet betydningen av ordet kundeservice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter ikke hvordan du kunne betale før du hadde sjekka at dem hadde gjort det de skulle.

betaler alltid på forhånd, fastpris. og med kredittkort. Er ikke ting i orden så har jeg dobbelsikra meg med kredittkortet ;)

Heheh måtte le av den kommentaren..

Først sier du at du ikke fatter hvordan han kunne betale før han har sjekket jobben.

Deretter gjør du det stikk motsatte og forhåndsbetaler?

Foresten så tror jeg ikke cashback`n på kredittkort fungerer så bra i en slik type tvist, den er mer ment på misbruk/svindel.

Uansett, jeg ville ringt juristen til naf for en kjapp prat. Det er gratis for medlemmer, er du ikke medlem så er det en 100 lapp eller noe for en telefon.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer jeg nok til en jurist via NAF ja. Men et problem med hele den saken her... Jeg har ingen bevis overhodet utenom kvitteringen. Alt annet er muntlig... blir det en stor sak ut av dette med forbrukerrådet o.s.v, så vil det bli mitt ord mot demmes... det vil gjøre at jeg stiller meg svakt i forhold til om jeg hadde hatt alt skriftlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider