Gå til innhold

Skifte av frontfanger til M-front???

Ranger emnet

Master

Anbefalte innlegg

Har sett meg ut en 2000 modell 523iat.

Men det jeg lurer på er om det er en stor operasjon å skifte fra originalfront til M-front. Er det noen som har en litt detaljert beskrivelse over kostdnadene vedrørende det? Er det vanskelig? Lett å gjøre selv for eksempel?

Hvordan er det med skifte av ratt til M-ratt? Hva koster det?

Håper noen kan svare meg på dette:)

_________

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kurant å bytte til m5 front.

Har nettopp gjort det samme.. Kjøpte fangeren på GS bildeler. Det kostet meg 2990,- inkl mva! 3990,- med tåkelykter.. (slike hadde jeg liggende så trengte ikke) Blir dyrere å bestille fra KOED i danmark, som ellers er mye rimerligere enn Gs bildeler..

Disse fangerene er i svært bra kvalitet og har veldig bra passform, anbefales virkelig! De er ferdig grunnet, og hvis du leverer den ren og har tatt av alt av lister osv skal du se du får billig lakkering av den. Jeg fikk lakkert 2 fangere til 3600,- inkl ALT, på et lakkverksted!

Å bytte disse er også ganske lett!

Først skrur du av innerskjermene.. Så tar du av listene på fangeren, så ser du masse plast "pop-nagler", usikker på hva disse heter.. De kan være litt vanskelig å få ut. et tips er å se på den nye fangeren hvor festene er.

når alle naglene er ut er det bare å dra fangeren fram, men husk å plugge ut kontakten på tåkelyktene og slangene til spylerdysene!

Go for it ;)

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, jo, det ser ganske så veldig mye bedre ut :)

Har kjørt lenge med chromeline og m-front. Er ingen som komenterer listene, bare jeg som har forbannet meg over de..

Tror han tenkte på listene på dørene, ikke rundt vinduene..

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han tenkte på listene på dørene, ikke rundt vinduene..

Chromeline er jo rundt hele bilen.. fangere, dører, vinduer.

Ser ikke rart ut med bare m5 front! men ser så klart mye bedre ut med shadowline!

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få ut rattet er en smal sak. I hvertfall på e36. (tror ikke det burde være noe særlig vanskeligere på e39)

Først fjernes airbagen (2 torx skruer på baksiden av rattet. Og en ledning fra airbag til ratt) Deretter skrur du løs en mutter som fester rattet til navet, kobler ut ledningen fra rattet til navet og drar rattet av. Montering er (selvfølgelig) helt likt bare i motsatt rekkefølge.

Men husk å koble fra batteriet før du begynner, ellers kommer du til å irritere deg grønn over at airbaglampa lyser;) (Jeg snakker av erfaring:D)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chromeline er jo rundt hele bilen.. fangere, dører, vinduer.

Ser ikke rart ut med bare m5 front! men ser så klart mye bedre ut med shadowline!

Jeg vet det.

Men han mente listene på fangeren og langs dørene, ikke vinduslistene.

Men det man kan ta av.

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kurant å bytte til m5 front.

Har nettopp gjort det samme.. Kjøpte fangeren på GS bildeler. Det kostet meg 2990,- inkl mva! 3990,- med tåkelykter.. (slike hadde jeg liggende så trengte ikke) Blir dyrere å bestille fra KOED i danmark, som ellers er mye rimerligere enn Gs bildeler..

Spørsmål: Kan man bruke orginale runde tåkelykter fra 2002 E39(sedan, 530i)? Eller må man kjøpe egne til den fangeren?

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider