Gå til innhold

el-vindu funker ikke passat 99

Ranger emnet

passat 99

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Noen som kan hjelpe.. har en passat 99 mod hvor el-vindu foran på høyre side plutselig tok kvelden. har testet motoren for seg selv, denne funker..når jeg betjener vindusbryteren hører jeg et rele klikke, og ingenting mer.. Noen som har peiling på ka det kan være..?

Har hatt jævlig mye problemer med elsystemet på min passat også.

Problemet du beskriver høres ut som ledningsbrudd. Dette er en helt vanlig ting på disse bilene. Det burde nesten vært satt som et punkt på service-intervallene fra Møller sin side. Hvis det er litt fuktig under gulvteppe som "irrer" ledningene vekk. Dessuten blir ledningene i dørene stive som stål hvis gradestokken viser noen blå grader, og dermed knekker de veldig lett.

Jeg hadde vannlekkasje i min bil og fikk gulvet oversvømt av vann. Lenge etter at jeg fikk tørket opp og gjort det helt tørt, så tok jeg opp gulvet for å sjekke siden vinduene sluttet å virke. Når jeg dro opp klasen med ledninger så smuldret de opp i hendene på meg. Så da var det bare til med å skjøte inn nye ledninger.

Det er ikke vanskelig å få litt fukt under teppe på disse bilene. Mange sliter med tett drenering under batterikassen i motorrommet og lekkende propper og tettinger rundt om. Denne fukten spiser de skjøre ledningene til Vw til frokost!

Dra av gulvtrekket og følg ledningene fra døra og se om det kan være brudd eller "irring" (sånn lyseblå/grønn pulveraktig masse). Mest sannsynlig så er punktene der flere ledninger er loddet sammen eller andre festepunkter mest utsatt og burde sjekkes ekstra godt.

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider