Gå til innhold

Bytte bilstereo i Citroen

Ranger emnet

corvy

Anbefalte innlegg

Jeg har en fabrikkmontert Philips bilstereo i en 2002 Xsara som har knapper på rattet (volum / channel etc). Må jeg bytte til en lik spiller eller er det en type ISO standard for dette slik at jeg kan bytte til hva som helst?

You know?

Spilleren er forøvrig hærpa så derfor må jeg bytte. Uhm, lurte også på om noen hadde en spiller å anbefale? Rimelig og god, helst med Bluetooth for spilling av musikk (mp3 på telf) og handsfree.

Takke takk .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte til nær sagt hva som helst av 1-DIN, men skal du ha støtte for rattkontroller og display blir det et eller to interface'er i tillegg.

Hvor mye hadde du tenkt å bruke av penger? Og vil absolutt anbefale å bytte høyttalerne i samme slengen, de originale er svært kjedelige å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk for svar. Jeg skal stikke innom Autoco som jeg fikk bilen av og få de til å hjelpe meg.

Skal ikke bruke mye penger. Bruker kun radioen til nyheter og litt radio musikk om morgenen. Bytte høyttalere er helt klart mulig men ingen prioritet.

Radioen er en simpel sak, ingen display eller noe slikt som er koblet til bilen. Bare vol/channel/mute/source knapper på rattet. Kunne tenkt meg at disse knappene fungerte på en eventuelt ny radio, men det er ikke et krav. Tenkte kanskje tilkobling for slike ting var standarisert, slik som power / høyttaler pluggene.

Tittet kjapt på Pioneer DEH-600BT, koster 4-500 mer enn jeg hadde tenkt men orker ikke kjøpe f.eks. Denver eller noe som bare ikke virker. Pioneer virker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider