Gå til innhold

Volvo 780?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Snakket med en som var eier av en 780 fra 1987 idag her i Bergen, var skikkelig volvo entusiast!

Han sa at det fantes 5 780 Bertone i Norge, og 3 av dem rullet i bergen. Han sa at de hadde lik motor(og understell) som 760. Altså fransk V6 på 2,7/2,8L og 156hk.

Forøvrig kostet en ny 740 mellom 160-180k i 1987, en 760 mellom 230-250k, men gjett hva en 1987 780 bertone kostet da?

sombrero

sombrero

sombrero

Omlag 770000kr! Rart det ikke er mange av dem? :)

er det en blå, med polaris felger??

i så tilfelle så jeg den for noen uker siden!! faen så fet!

Ellers: 960 ble levert med vanlig ft motor også vel?

Det er også forskjellige utgaver av rekke-6'en:

B6254: 2.5liter, 24v rekke-6

B6304: 3.0 liter, 24v rekke-6

så har du f og s..

i usa har de også en som jeg tror heter gs, med 180hm og mer nm, vs. f sine 204hk og s sine 201hk.

s har lengre intervall på reg-reimskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har selv en B204 GT motor i min volvo 740. Motoren er ikke originalt i denne bilen. Men tenkte je skulle si litt om denne motoren.

Denne motoren har 200 hk originalt og er laget for italia og frankrike, pga avgiftssystemene der. B204 FT har originalt 185 hk siden denne har katlaysator, noe som tar en del effekt. Det jeg sier nå er jeg ikke helt sikker på men jeg tør å påstå at dette er en ganske sjelden motor. Selv har jeg aldri sett en slik motor i Norge. Mener å har lest ett eller annet sted at det skal være laget ca 250 eksemplarer av denne motoren, men jeg er ikke sikker på dette.

Har du flere spm angående denne motoren så kan du sende en pm så skal jeg svare så godt jeg kan. Har også bilder av motoren. Noen av disse kan du finne på hjemmesiden min: http://www.volvoraaner.tk

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk en 780 i innvik og..... en hvit en om jeg ikke husker feil.. tror nok det er flere enn 5 780'er i landet... d ble kanskje ikke solgt flere enn 5 fra forhandler, men det har nok kommet flere inn i landet over de siste åra...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...