850T5 Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Jeg mistet for litt over 3 uker siden lappen, etter og ha blidd stoppet i 116 i 80-sona. jeg ble stoppet av en sivilbil som lå bak meg og hadde målinger og alt på film så jeg innrømmet alt.. Det har nå gådd over 3 uker og jeg har ikke hørt en drit. Noen kompiser av meg sier att etter 3 uker får man lappen tilbake midlertidig, intill de finner ut noe. er dette bare tull eller stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Nei, for du samtykket i førerkortbeslag. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5 Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 okey:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Du kan til envher tid trekke samtykket. Politiet vil da nye tre uker på seg fra det tidspunktet du trekker samtykket. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 men det er lite vits i. det har gått 3 uker, og om 2mnd og en uke har du førerkortet ditt tilbake dersom du ikke har prøvetid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 men det er lite vits i. det har gått 3 uker, og om 2mnd og en uke har du førerkortet ditt tilbake dersom du ikke har prøvetid. Øh... Nei? Tiden for tap av førerett for motorvogn fastsettes fra den dagen avgjørelsen er rettskraftig, det vil si fra den dagen man har vedtatt forelegget eller dommen, og ikke fra den dagen førerkortet blir beslaglagt ifm hastighetsovertredelsen...;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Øh... Nei? Tiden for tap av førerett for motorvogn fastsettes fra den dagen avgjørelsen er rettskraftig, det vil si fra den dagen man har vedtatt forelegget eller dommen, og ikke fra den dagen førerkortet blir beslaglagt ifm hastighetsovertredelsen...;)Er du helt sikker på det?? (Jeg bare spør fordi en på jobben opplevde noe annetaltså....) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Er du helt sikker på det?? (Jeg bare spør fordi en på jobben opplevde noe annetaltså....) I utgangspunktet: ja. Men man kan sikkert finne tilfeller der retten av ulike hensyn og omstendigheter har latt allerede utholdt beslagstid komme til fratrekk på tiden for tap av førerett for motorvogn, omtrent på samme måte som utholdt varetekt kommer til fratrekk på tiden for ubetinget fengsel i mer alvorlige saker. Så jeg skal ikke si det for sikkert, man vet jo aldri helt hvilken vei høna sparker ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulrota Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Øh... Nei? Tiden for tap av førerett for motorvogn fastsettes fra den dagen avgjørelsen er rettskraftig, det vil si fra den dagen man har vedtatt forelegget eller dommen, og ikke fra den dagen førerkortet blir beslaglagt ifm hastighetsovertredelsen...;) Hm!!! Fikk vite av sivil politiet som stoppa samboeren ( oss ) at det gjaldt fra når kortet ble beslaglagt... Å til oss gjaldt det hastighetsovertredelse.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 I papirene mine står det at tiden regnes fra dagen førerkortet ble inndratt (evt. levert inn). Det stemte også, 3mnd etter politiet tok førerkortet fikk jeg det tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulrota Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 I papirene mine står det at tiden regnes fra dagen førerkortet ble inndratt (evt. levert inn). Det stemte også, 3mnd etter politiet tok førerkortet fikk jeg det tilbake Ja er det samma jeg har fått forståelsen at om det tar en måned før domstolen fatter det endelige vedtaket så er den måneden medgjeldende... :cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_A4 Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Samme svaret fikk jeg her om dagen av mr politi.. Dagene begynner å telle ifra den dagen man blir tatt og samtykker alt.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 i dommen min står det at beslaget gjelder fra datoen jeg leverte det fra meg til politiet.. :) Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 i dommen min står det at beslaget gjelder fra datoen jeg leverte det fra meg til politiet.. :) Og akkurat det samme skjedde den gangen jeg mistet lappen. Dessuten - du mister førerretten fra og med dagen du blir stoppet, og om du blir idømt tre måneders tap av førerrett er det jo logisk at også tiden før dom teller med? Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Cluet er at førerkort ikke er det samme som førerrett. Man kan godt være i besittelse av et førerkort, uten å ha førerrett. Og motsatt, såklart. For eksempel får man tilsendt førerkortet noen dager før perioden utløper. Men man har fortsatt ikke lov å kjøre før inndragelsestiden faktisk er ute. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg