Gå til innhold

hjelp med ny rocford 551x forsterker

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Har fått meg en ny 551x 4 kanals forsterker som skal kjøre 6.5 rockford framme og 10 atx sub bak. har i tillegg 6x9 som jeg har i hattehyllen som står på spilleren.

har testet litt med nye forsterkeren nå, er ikke helt fornøyd... Den virker kraftig nok, kjører kun sub på den nå pga støy, hører klarere bass på høyt volum i forhold til en BOSS forsterker, men synes kanskje bassen er litt for "tight".

Når jeg spiller mye bass, så hører jeg skurring fra høytalerene under bassslagene, veldig irriterende. De høytalerene jeg kjører på nå bak er koblet direkte til spilleren.

Når 6.5 front komponentsett er koblet til, høres det ennå mer merkbart på bassslagene, i tillegg til motorstøy. Disse kan jeg ikke ha koblet til pga støy.

Når jeg koblet fronthøytalere ifra ved å ta ut rca kablene på forsterkeren så ble subben mye svakere. så jeg satt i front rca kablene og tok ut høytaler kablene til front heller. da fikk jeg bassen tilbake.

Står i rockford manualen at hvis jeg kjører front på high pass og rear på low pass så skal jeg reversere polariteten til subwoofer. Leste dette først nå så har ikke testet det, men jeg kjører high pass og low pass.

Bilradiospesialisten mener det er spilleren som lager motorstøy osv. Kan godt hende at det er sant, men da merkelig at jeg ikke fikk samme støy på alpine v12 mrv-f400, selv om jeg får på alle andre forsterkere.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er Mr.Stream på forumet som har koblet han jobber på bilradiospes. Tror han har gjort en grundig jobb... strømkabler ned førerside, signalkabler ned passasjerside. Kan det muligens være dårlig jording på spilleren siden jeg hører når cd'en spinner opp og spiller av?

Har det noe å si at forsterkeren er skrudd fast i baksetet som er stål?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren skal ikke skrues fast i chassis på bilen. Det er lett for å bli støy da.

Om du hører CD'n spinne, i høytalerene, så har du problemer med spilleren. Kan være jording, kan også være andre ting med den.

Ta for sikkerhets skyld å sjekk signalkablene. Siden det går ut over sub'en, når front-kablene trekkes ut, virker det som om det har blitt en blanding her.

Trekk ut alle fire signalkabler, og still balance og fader på spilleren til front left. Så prøver du signalkablene etter tur, til du finner den som det er lyd i...

Så gjør du det samme med front right, og rear left osv...

Koster deg ingenting å sjekke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta en runde på bilen din snart. Se om vi får vekk drittet. Fint at du fikk prøve en annen spiller. Aiwa er ikke akkurat state og the art spillere :)

Jeg har ikke sett på koplingen din av Rockforden ennå.

Men vi skal nok får det til skal du se.

Ang. evt. spillerkjøp gidder vi ikke ta her. Det tar vi i butikken med gode tall i rabattfeltet :)

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å flytte forsterkeren og skru den fast i noe som ikke er stål. det er ikke bra for lyden din. skru den heller fast i en sponplate og fest så sponplaten i metallet!

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde RF mp3 spiller 9000 eller.no husker ikke da den ble stjaalet. men den fungerte perfekt. veldig digg. ikke noe problem med humper osv. loader fort og enkelt med s0k. hatt fire fem spillere f0r og ingen av var jeg forn0yd med. RF sin var den desidert beste spillern jeg har vaert borti.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider