Gå til innhold

hengerfeste A4 avant 02

Ranger emnet

bmw325ix

Anbefalte innlegg

Hei

Har hvert rundt og sjekka priser på avtagbart hengerfeste.. og de ligger på ca 4500,-

så kommer ledningsnettet som kommer på 2100,-

det er hos norskbildelssenter..

Trenger jeg ledningsnettet??

Eller kan jeg koble det sånn som vi gjorde føritiden:)

Christian

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Obs! Dette er bare passelig kvalifisert gjetning!

Jeg tror ikke det er bare å koble seg inn på baklysa, sånn som man gjorde før. Det kommer vel litt ann på modell, og år, men regner med at Autocheck blir passelig irritert hvis du prøver å ta mer strøm ut enn normalt av de lysa.

Dette er uansett en løsning som jeg har veldig dårlig erfaring med. Dette pga. at ledningsnettet på de fleste biler er beregnter med meget liten margin med tanke på belastning. Har sett en del oppbrente ledninger som resultat av den ekstra belastning som hengerlysene gir.

Jeg fant en gang en monteringsmanuall på avtagbart hengerfeste til min '04 A4 Avant (Husker ikke hvilket merke det var). Og ifølge denne instruksjonen, strekkes ledningene til hengerkontakten helt fram i vognstyreenheten i dashen, eller motorrom. Husker ikke helt nøyaktig hvor den står, men de skal legges under begge dørterskelene på venstre side, og inn i boksen.

Dette ble litt rotete, men håper du ble litt klokere.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte med komplett ledningsnett.. tenkte det var det beste..

tror det kommer med en monteringsanvisning på ledningsnettet.. så jeg skal se hva jeg får til..

Kjøpte hengerfeste av et tysk firma. så det kommer på 2900,- pluss div toll og piss.. men uansett billigere enn her i landet.. så jeg venter spent på pakke i posten:)

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fortalt da vi bestilte ny A6 i fjor at hvis dem skulle sette på hengerfeste måtte dem, Møller, ta ut interiøret for å få lagt ledninger til tenninga på bilen. Måtte visst hente strøm der ifra. Dette gjaldt da avtagbart hengerfeste som dem evt måtte ha ettermontert når den kom til Norge. Så virker ikke som om det er like lettvindt å montere på hengerfeste mht strøm til kontakten som før.

Vet ikke om dette også gjelder for A4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fortalt da vi bestilte ny A6 i fjor at hvis dem skulle sette på hengerfeste måtte dem, Møller, ta ut interiøret for å få lagt ledninger til tenninga på bilen. Måtte visst hente strøm der ifra. Dette gjaldt da avtagbart hengerfeste som dem evt måtte ha ettermontert når den kom til Norge. Så virker ikke som om det er like lettvindt å montere på hengerfeste mht strøm til kontakten som før.

Vet ikke om dette også gjelder for A4.

Hmm... Det hørtes tungvint ut. Som jeg nevnte tidligere her i tråden, så var det i hvertfall snakk om en ferdig kontakt som skal inn i vognstyreenheten, på det settet jeg så på. Men mye av interiøret må vel uansett plukkes for å komme til den. Legginga fram fra bagasjerommet og langs dørene skulle visst være en enkel sak, men jeg ser litt mørkt på dash'n :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider