Gå til innhold

Stereo i alfa romeo gtv

Ranger emnet

joHIME

Anbefalte innlegg

Hei..

Hat nå gått i innkjøp av en 2000 modell alfa romeo gtv, og tenkte på å oppgradere stereoen i den.

Noen som hvor store høytalere som står i den orginalt..?

har tengt meg en ganske billig stereo med lydkvalitet i fokus til en pris iunderkant av 10000,-

hadde vurdert å modifisere inn 2 8" subber i hatthyllen lingnende dette bygget..

men har aldri bygget med glassfiber før så det er under vurdering.

kom gjærne med forslag til komponenter som kan brukes..

Jeg skal kun ha høytalere freme i dørene, da jeg aldri sitter bake. :P

00-Alfa romeo GTV

85-corolla (X)

86-Rx7 (X)

93-Accord (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny, nydelig bil! :)

I fordørene er det 5x7" komponentsett, i hattehylla 6,5". Overgang til fordørene for 5,25" finnes:

AlfaRomeoGTV.jpg

Ellers er det ikke noe stort problem å tilpasse 6,5" i fordørene, og da kan du jo ha et godt komponentsett foran, og ekstra 6,5" basshøyttalere i hattehylla, om du vil gjøre det enkelt uten for mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får se hva jeg får til.. er da vell en liiiten "hjulbrønn" baki også.. dær kan det jo felles ned en 2-3 8"subber :)

Når det gjelder høytalerne tror jeg at jag går for 5.25" komp.sett i dørene.

Jeg er ganske færsk på dette feltet men utrolig hva man lærer ved å lese på mange av disse forumene. :P

00-Alfa romeo GTV

85-corolla (X)

86-Rx7 (X)

93-Accord (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk bil, rimelig missunnelig, da jeg muligens skal ha en slik som førstebil :)

Uansett, sjekk http://www.cuoresportivo.no . Det er Norges Alfaforum, og de har litt kunnskaper der inne om bilstereo, og merker :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk bil, rimelig missunnelig, da jeg muligens skal ha en slik som førstebil :)

Uansett, sjekk http://www.cuoresportivo.no . Det er Norges Alfaforum, og de har litt kunnskaper der inne om bilstereo, og merker :)

Takk takk.. har sett en del på dette forumet og samlet litt ideer dær ifra men er fint med litt forskjellige meninger og forslag om hva som kan gjøres.. :D

løp å kjøp.. små å søte biler disse gtv'ene :P

00-Alfa romeo GTV

85-corolla (X)

86-Rx7 (X)

93-Accord (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå sett litt rundt omkring på nettet og har kommen fram til noen alternativer. :)

Disse i dørene fremme.. eller disse..

et par av di her eller viss man får råd så kanskje et par av disse isteden som skal i bagasjerommet..

en av denne typen til front settet, og en slik en til subbene.

noen som har noen formeninger om dette.. tror det blir bra jeg.

skal ta vekk haytalerne i hatthyllen for å få lyden bedre fremm i bilen da bensintank, bensinpume, batteri med mere ligger mot setene.. :D

00-Alfa romeo GTV

85-corolla (X)

86-Rx7 (X)

93-Accord (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje høyrt på noke av dette utstyret, men skal nok virke bra dette. Hugs å seriekoble subbene viss du skal bruke den forsterkeren. Eg rekner med at du skal ha 2 basselementer. Kan og køyre ein sub pr kanal ,men det er vel normalt å brukoble forsterkeren. (rekner eg med?)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje høyrt på noke av dette utstyret, men skal nok virke bra dette. Hugs å seriekoble subbene viss du skal bruke den forsterkeren. Eg rekner med at du skal ha 2 basselementer. Kan og køyre ein sub pr kanal ,men det er vel normalt å brukoble forsterkeren. (rekner eg med?)

tror det kan bli bra... vil ha noen små subber, er ikke akkurat stor plass i bagasje rommet på disse bilene. :)

viss jeg går for dette oppsettet så blir det vell en sub per kanal på den største forsterkeren.. noe som burde gå bra. (?) tror jeg.. eller tar jeg helt feil... :lol:

00-Alfa romeo GTV

85-corolla (X)

86-Rx7 (X)

93-Accord (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...