joHIME Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Hei.. Hat nå gått i innkjøp av en 2000 modell alfa romeo gtv, og tenkte på å oppgradere stereoen i den. Noen som hvor store høytalere som står i den orginalt..? har tengt meg en ganske billig stereo med lydkvalitet i fokus til en pris iunderkant av 10000,- hadde vurdert å modifisere inn 2 8" subber i hatthyllen lingnende dette bygget.. men har aldri bygget med glassfiber før så det er under vurdering. kom gjærne med forslag til komponenter som kan brukes.. Jeg skal kun ha høytalere freme i dørene, da jeg aldri sitter bake. :P Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Gratulerer med ny, nydelig bil! :) I fordørene er det 5x7" komponentsett, i hattehylla 6,5". Overgang til fordørene for 5,25" finnes: Ellers er det ikke noe stort problem å tilpasse 6,5" i fordørene, og da kan du jo ha et godt komponentsett foran, og ekstra 6,5" basshøyttalere i hattehylla, om du vil gjøre det enkelt uten for mye jobb. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 har også vurdert disse høytalerene for å ha framme i dørene.. noen som har noen erfaring med dette komp.settet? og disse for å ha i hatthyllen.. erfaringer??? mvh. JM Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Førstnevnte er en 6x8" og vil medføre litt arbeid i fordørene. Sistnevnte er 180mm kontra 165mm i hattehylle, så endel arbeid i vente der også, om du hadde tenkt å felle de rett inn i originalåpningene. Avhengig av en kasse bak seg er dem også. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 ja får se hva jeg får til.. er da vell en liiiten "hjulbrønn" baki også.. dær kan det jo felles ned en 2-3 8"subber :) Når det gjelder høytalerne tror jeg at jag går for 5.25" komp.sett i dørene. Jeg er ganske færsk på dette feltet men utrolig hva man lærer ved å lese på mange av disse forumene. :P Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Gratulerer med fantastisk bil, rimelig missunnelig, da jeg muligens skal ha en slik som førstebil :) Uansett, sjekk http://www.cuoresportivo.no . Det er Norges Alfaforum, og de har litt kunnskaper der inne om bilstereo, og merker :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Gratulerer med fantastisk bil, rimelig missunnelig, da jeg muligens skal ha en slik som førstebil :) Uansett, sjekk http://www.cuoresportivo.no . Det er Norges Alfaforum, og de har litt kunnskaper der inne om bilstereo, og merker :) Takk takk.. har sett en del på dette forumet og samlet litt ideer dær ifra men er fint med litt forskjellige meninger og forslag om hva som kan gjøres.. :D løp å kjøp.. små å søte biler disse gtv'ene :P Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 har nå sett litt rundt omkring på nettet og har kommen fram til noen alternativer. :) Disse i dørene fremme.. eller disse.. et par av di her eller viss man får råd så kanskje et par av disse isteden som skal i bagasjerommet.. en av denne typen til front settet, og en slik en til subbene. noen som har noen formeninger om dette.. tror det blir bra jeg. skal ta vekk haytalerne i hatthyllen for å få lyden bedre fremm i bilen da bensintank, bensinpume, batteri med mere ligger mot setene.. :D Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Har ikkje høyrt på noke av dette utstyret, men skal nok virke bra dette. Hugs å seriekoble subbene viss du skal bruke den forsterkeren. Eg rekner med at du skal ha 2 basselementer. Kan og køyre ein sub pr kanal ,men det er vel normalt å brukoble forsterkeren. (rekner eg med?) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Har ikkje høyrt på noke av dette utstyret, men skal nok virke bra dette. Hugs å seriekoble subbene viss du skal bruke den forsterkeren. Eg rekner med at du skal ha 2 basselementer. Kan og køyre ein sub pr kanal ,men det er vel normalt å brukoble forsterkeren. (rekner eg med?) tror det kan bli bra... vil ha noen små subber, er ikke akkurat stor plass i bagasje rommet på disse bilene. :) viss jeg går for dette oppsettet så blir det vell en sub per kanal på den største forsterkeren.. noe som burde gå bra. (?) tror jeg.. eller tar jeg helt feil... :lol: Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 her er foresn er par bilder av vogna det skal inn i :D Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 da har jeg sett meg litt rundt og kommen frem til dette oppsettet.. frontsettet Subbene Forsterker greier denne forsterkeren å dra disse høytalerne og subbene..? eller må jeg ha noen filter og for å få rette lyden. ? mvh. jm Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Forsterkeren har filter innebygd, so det trenger du ikkje å tenke på. Og forsterkeren skal nok klare å dra høgtalerene dine. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 okei. :) da blir det nokk bestilt når skattepengene kommer. :P Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joHIME Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 lurte på om noen vet om det er stor forskjell mellom disse.. vet at GZ subbene koster mere men er det noen som har noen erfaringer eller meninger om dette.. Ground zero hertz greier ikke helt å bestemme meg for hvordan av di jeg skal bestille.. :) Siter 00-Alfa romeo GTV 85-corolla (X) 86-Rx7 (X) 93-Accord (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg