Gå til innhold

vurderer cosworth


mo-hawk

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte inn bilen min i en Sierra Cosworth 4x4,men vet ingenting om cossi.(borsett fra at de er moro å kjøre...hehe)

 

Så lurer egentlig om noen kan skrive litt om både positive og negative sider.

Har hørt at det er mye skruing på de,men at når alt funker er det rått.

 

Skal jeg bytte så trenger jeg en bil som kan og skal brukes som hverdags bil,og ikke en jeg kan kjøre en dag og skru på i to dager...

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i vinter en 4x4 som hadde var nybygget for gatebilserien i 2003. den ble kjørt kun 2 løp. motoren var bygget for å tåle bruk. nye større ebc bremser, foringer og stabstag. det er skrudd bur, sparco stoler. kjører på 1,5 bar og går veldig bra. motoren er gjort av jeenspeed i sin tid. jeg var super skeptisk, for den sto med avrøska motorfester og drivaksler. men jeg bestillte på face forsterket mortor og girkasse fester, samt nye drivkuter. det kostet vel 8.000.- men da ryker det ikke igjen. så kom dagen, den skulle prøves. da hadde jeg brukt 160.000.- uten å kjøre en meter.. men magefølelsen var rett, + at jeg vet hvem som har eid bilen siden oppbygging. jeg peiler olje hver gang jeg starter, stopper bilen. varmkjører motor og driverk, ikke rivstarter eller piruett kjøring. jeg skal nå ha en service på bilen hvor jeg bytter alt av olje og reimer. jeg hadde samme spm som deg når jeg vurdrte. grunnen til at jeg slo til var at jeg kom over en bra cosworth, som det ikke er så mange til salgs av lenger. og jeg vil ikke tape penger på den med mitt bruk og vedlikehold.

 

mine anbefalinger er, sjekk motorfester under, du ser etter prekker sjevheter, sjekk bremserør, foringer og hvor rent det er rundt diff og girkasse. legg i prisen +10.000 på at du bytter fester og drivknuter foran. sjekk frostveskebeholder, trykk, farge og vannstand, la bilen stå å gå lenge på tomgang mens du har et øye på temp målere, eksos og vann. kjør en grei tur, og bruk bilen! kjenn på gikasse og respons, hold i girspaken når du kjører, den snakker til deg om det som skjer under bilen når du kjører aktivt, sier den ingenting er det et godt tegn.

 

Dette er vel generellt for flere biler, men jeg har mange kompiser som kan masse om cosworth, finn noen som kan disse bilene for de vet sikkert noe om den du vurdrer, sjekk hvor mange tidligere eiere det er på bilen, ring og snakk med dem. spør å grav.

 

min største beslutning var å ta avgjørelsen om å ha en bil som koster mere enn andre biler å eie, jeg bruker noen ekstra kroner på utbedringer og vedlikehold som ikke er nødvendige, men forbygger de opplevelser mange cossi eiere har.

 

jeg er superfornøyd med mitt kjøp, men det kan vare til i morgen, det er jeg fulstendig klar over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kjører cosworthen sin i 3 år uten ett eneste feilslag. Andre må skru hver dag pga. noe som ryker/kødder.

 

Se opp for hjemmemekka biler, og kjøp med hue(til en viss grad, er fortsatt cosworth vi prater om) og ikke med hjertet/underlivet :)

 

Hold bilen i stand så taper du ikke penger på cosworthen din

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår