Gå til innhold

Info om 1.8 T. Hjelp!!!

Ranger emnet

rs_cr

Anbefalte innlegg

Ok alle 1.8 T kunnskapsrike mennesker. Jeg tipper det er denne delen av forumet hvor VAG 1.8 T motoren diskuteres mest, så her kommer en rekke spørsmål som jeg og min Seat kompis gjerne skulle hatt svar på. Vi er litt amatør, men er hypp på å lære mest mulig.

1. I det siste nummeret av V Max er det en reportasje om en Seat Ibiza 1.8 T med 324 HK. Et tuning firma i Danmark har bygget denne bilen. Da de skulle velge demobil falt valget på ibiza'en pga. vekt ( ca 200 kg mindre en en A3/GTi), og fordi at den fra fabrikken var utrustet men E-Gass og et annet innsug. Hva er E-Gass? Noen som vet?

2. Har sett at det et par A4'er her med frontmonterte intercoolere. Er det bare å ta hvilken som helst cooler og bare begynne å mekke, eller er det andre ting som må taes hensyn til (utenom plass selvfølgelig)?

3. Hvorfor er det viktig å bytte ut dysene?. Hva gir dette av effekt?

4. Kan man bytte ut K03'en med KO4 uten noe form for ombygging? Passer den rett på? Hvis man vil ha større turbo, må det da spesialbygges grenrør?

Takker for alle svar.

Hilsen amatører-:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by even_e84

hrmf...... ikke for å slenge drit om børge, men den karen er ikke alltid helt til å stole på.. vær forsiktig... min bil skal ihvertfall ikke til han igjen, forresten ikke min bror sin heller

edit: han er jo flink, men ikke helt til å stole på

Litt nærmere forklaring hadde vært på sin plass... er det ting som har gått i stykker eller? De samme tingene hører man om Brede også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Han har vært inne på tanke, men det er ikke en cooler å "vokse" med hvis du skjønner hva jeg mener.. :D

Bill tror jeg nå kjører med denne pluss en chargecooler da det er vanskelig med plass til noe mer på Ibiza

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Bill tror jeg nå kjører med denne pluss en chargecooler da det er vanskelig med plass til noe mer på Ibiza

Vet ikke hvor stor en chargercooler er, eller hvor han har plassert den. Har imidlertid funnet et kit som er utviklet til Ibiza av GRS motorsport. Det skal hvist passe uten de alt for store modifikasjonene.

seatintercooler1.jpg

seatintercooler2.jpg

seatintercooler4.jpg

Kunne gjerne bestillt direkte fra England. (Noe som gjelder mange andre deler også. Det er jo så billig der borte at man blir helt gal!!). Men mangel på kunnskap gjør at vi ikke tør. Hvis noe skulle være i stykker, eller noe ikke passe så har ikke vi kompetanse til å fikse det selv. Kjipt at utvalget i dette landet er helt rævva!! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Litt nærmere forklaring hadde vært på sin plass... er det ting som har gått i stykker eller? De samme tingene hører man om Brede også...

vet ikke helt når det gjelder trimming, men på andre ting f.eks, bestillte og monterte feil senkesett, lakkerte øyelokk med sprayboks og tok betalt som om det var profft gjort, ca 2500kr i kun arbeid for å finne ut at gassspjeldet var gått og for å skifte det...

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider