Gå til innhold

Nybegynner trenger hjelp

Ranger emnet

nils-o

Anbefalte innlegg

Hei

nå har tiden kommet til at jeg skal kjøpe meg bil snart, bilen blir trolig en golf eller en saab. Må selvfølgelig få tak i et anlegg i bilen, men jeg har ikke peiling på anlegg så da må jeg spørre om litt hjelp.

Vil ha et anlegg som trøkker veldig bra/sinnsykt kommer an på prisen, så hvis noen hadde vært så vennlige å kunne sette opp noen opsett til meg med link til webshop og CA pris på anlegget. regner med at jeg må over 20 000 for å få noe skikkelig?

mvh

Nils Ole Lilleøkdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei.

Her trengs ikke store summen for å oppnå høy dB faktor :D

jeg har selv en 15" sub fra dynabel, samt en forsterkerfra dynabel som yter 2400w.

Sub'en får du for ca 2800 (ny pris)

Forsterkeren koster 5999 (ny pris)

Skal du oppnå max effekt så anbefales jo en kasse med bassport.

størrelsen på denne porten får du tillaga av leverandøren.

Kassa må da romme 80 liter

Selv laga jeg meg ei kasse på ca 80 liter

(ettersom at jeg ikke skulle ha en kasse som var firkantet så blei det litt jobb, og fikk ikke mere enn 78 liter i kassa.)

men her går det en del strøm;

Du MÅ ha strømkabel på 50mm2(kvadrat millimeter)

det samme gjelder da til jording.

Jeg skaffa meg et stort gele-batteri som jeg kobla til det orginale bilbatteriet.

Totalt (om du velger å kjøpe færdig kasse) så kommer prisen på ca 15 000.

Totalt verdt pengene!

Og ja du høres på laaaaaaang vei!

Driver med litt dB drag, og sist jeg deltok kom jeg opp i 142,8dB uten opptimal kasse, og uten kondensator. så her er det lyd å hente.

Sjekk ut: http://www.mamut.net/dynabel/subdet268.htm

nederst på listen finner du en nedlastbar brosjyre du kan ta en titt i. :d

Håper du får lyd i kjerra

Lenke til kommentar
Del på andre sider