Gå til innhold

Mercedes-Benz 190 tenningslås...

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hey... Har problemer med tenningen på bilen, og jeg får kun av rattlåsen, får ikke vridd om tenningen sånn at jeg kan starte bilen.

Har hørt det er typisk Mercedes-Benz problem(?)..

Men det jeg lurer på, er det noe stor jobb og få byttet dette? Etter det jeg har hørt er det bare selve tenningslåsen som skal byttes, også plugges koblingen(med alle ledningene) innpå igjen. Ikke noe av og på igjen med 10-15 kabler osv?

Tenkte jeg kanskje skulle gå på en høgger og høre. Men da er vel problemet det at de ikke har nøkkelen som passer til den tenningslåsen? Eventuelt kjøpe helt nytt?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få det gjort fort, mens du enda kan vri på tenningslåsen, for da kan du komme unna det med å kun skifte låsesylinderen i tenningslåsen, myyye billigere enn å måtte skifte hele stasen. dette trenger du spesialverktøy (og kunnskap) til så er like greit å dra til nermeste mercedes-sjappe først som sist.

Så det er ikke så enkelt som å bare skifte selve låsen(den som nøkkelen tre's inni)?...

Men faen blir vel noen tusen for en mekaniker og fikse dette.

Tenkte å få gjort dette så billig så mulig. Helst gratis.

For må vel av med hele innredningen for å komme til. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ihverfall svakhet på w126, som sikkert har samme tenningslås. Har fått en hobbymekaniker og skifte på min w126, så tror ikke du må på noe Benz verksted.

Nei, har hørt selv at det ikke er så krevende jobb. Med mindre man må ut med hele tenningen.

Men, det jeg selv har mest "problemer" med er å få skaffet en tenningslås med nøkkel.

Noen her som har noen anbefalinger på hvem som kan ha noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har hørt selv at det ikke er så krevende jobb. Med mindre man må ut med hele tenningen.

Men, det jeg selv har mest "problemer" med er å få skaffet en tenningslås med nøkkel.

Noen her som har noen anbefalinger på hvem som kan ha noe sånt?

Ikke noe problem og bytte. Kjøp deg Hayens-boka så klarer du dette fint selv.

Tenningslsstikkereforklaring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så vanskelig å få byttet. Men, føler den største utfordringen blir å komme til/få ut denne tenningslåsen. :P

Hvorfor det? Dette gjør du ved å dytte inn 2stk pinner i hullene når nøkkel er i hakk 1.

Tips: Meld deg inn i MB 190 Klubben. Ser ut til at du trenger litt råd og hjelp. Vi har en fullstendig "how-to" på hvordan man gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider