Gå til innhold

godkjenning av motor?

Ranger emnet


devil duck

Anbefalte innlegg

noen som har noe peiling på hva jeg kan få godkjent av motor i min 1980 polo gt ? og hva jeg må gjøre med bremser osv for å få det godkjent. mangler nemlig motor til denne å lurte på å skaffe meg en 1,4 16v eller en 1,6 16v. man dette vil vel gi større problemer ved godkjenning ?

 

IMAGE_00031.jpg

 

IMAGE_00034.jpg

 

 

har tidligere moddet polo men da trengte jeg ikke følge så mye regler da det vat på en bilcross bil

 

Photo-0183.jpg

 

Photo-0181.jpg

 

Photo-0159.jpg

 

Photo-0148.jpg

 

Photo-0176.jpg

 

hele forstillinga og bunnramma fra golf 2, golf 2 rattstamme+++

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  MrLee skrev:
send en mail til møller. de som sitter på godkjenningspapirer.

 

skal du ha i en motor som ikke er levert orginalt i dette karosseriet er det straks litt mer styr med det.

 

takk takk.

 

men er det ingen som har skiftet motor i en gammel polo å fådd det godkjent?

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Gallagher skrev:
jeg har sendt mail og alt man får godkjent i polo 1 er opptil 60HK som kom i Gt'en. Motoren heter HH, og den tipper jeg du allerede har stående i :)

 

S5030600.jpg

det er det jeg har..

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trimmer du den:). HH er (sammen med GK) en av de triveligste motorene man kan putte i Polo. HH har allerede fra fabrikk 11:1 i komp. og er den vanligste basisen for gromme 1300-motorer hos Sorg-Motorsport. Hvor hyggelig en slik motor kan bli (denne gang i en Einser-Golf) kan sees her:

 

http://www.myvideo.de/watch/1230614

 

Den sølvgråe er den samme bilen som ovenfor:

 

http://www.youtube.com/results?search_query=golf+1+weber&search_sort=video_view_count

 

Det er noe eget med små motorer i lette biler og så kos når turtallet går opp mot 12000:D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Böhser Onkäl skrev:
Da trimmer du den:). HH er (sammen med GK) en av de triveligste motorene man kan putte i Polo. HH har allerede fra fabrikk 11:1 i komp.

 

HH har 9,5, GK har 11:1

 

Stemplene fra GK passer ikke i HH da HH har forbrenningskammeret i toppen og GK i stemplet

 

Custom/Mahle/Kolbenschmidt stempler med høy komp, 292-306 graders kam og dobble gassere (Weber/MC) og du har en trivelig motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Polo Classic skrev:
HH har 9,5, GK har 11:1

 

Stemplene fra GK passer ikke i HH da HH har forbrenningskammeret i toppen og GK i stemplet

 

Custom/Mahle/Kolbenschmidt stempler med høy komp, 292-306 graders kam og dobble gassere (Weber/MC) og du har en trivelig motor

 

Stemmer. Her har jeg blanda inforen, gitt (801-blokk er virkelig ikke mitt felt;)). GK har Heron-topp. Er derfor Sorg alltid har brukt HH som basis for de store motorene pga. bedre klaring for ventilene.

 

Men hovedsaken er at man her har en meget god basis for en trivelig motor:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  devil duck skrev:
eg hadde jo lyst på en 1,4-1,6 16v fra en nyere polo/lupo gti

 

tror det hadde vert tøft :P

 

Er biler som er godkjent med det i Tyskland. Ta en titt på WL-motorsport.de

 

finnes også papirer å få kjøpt, med tips og triks, og ikke minst med diagram over ledningsnett

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gk eller hh motor da hvis jeg går for 8v da ? (tror jeg blir nødt til det for godkjenning) hva er det lovt å håpe på av hester med trimmet 8v.? må vere kjørbart til "daglig" bruk

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  devil duck skrev:
gk eller hh motor da hvis jeg går for 8v da ? (tror jeg blir nødt til det for godkjenning) hva er det lovt å håpe på av hester med trimmet 8v.? må vere kjørbart til "daglig" bruk

 

GK er ikke lett å få godkjent i denne bilen.. den er på 75hk og kom i polo 86c II GT. HH er jo en smal sak.. Med slik konvensjonell trim, så er 100hk mulig å nå, litt mer arbeid å få det med HH, da dette nok krever bytting av stempler til høykompstempler. Gk på den annen side bør komme opp på dette med kam, porting, gassere, grenrør og muligens frese litt av toppen.. eller hva mener du frode ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for HH motoren selv. Kan jo få billige custom stempler på ebay.com nå. GK motoren er grei opp til ca 90-95 hk, dvs gassere og grenrør, og muligens en 292 kam (maks uten modding av stempler)

 

HH motor med 11:1 komp, 306 grader kam, grenrør og gassere blir mer enn vilt nok, og har en herlig lyd.

 

Ev kan du jo prøve å snike inn en 1,6L 8v fra Polo 6N. Bruk ledningsnett fra MH motor i Polo II og dobble Weber gassere. Ev med porting og kam. Da har du en kjørbar motor med 90 hk med gassere og grenrør, med porting og kam 110-120 hk kanskje

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår