StigV Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Her er kanskje noe for de mest basshungrige: http://www.adireaudio.com/mobile_audio/drivers/brahma_series.htm Noen videosnutter nederst på siden... Det er vel flere her på forumet som driver i bransjen, kanskje noen skulle hive seg på import? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 den der såg ihvertfall feit ut. om den funker er en annen sak Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet November 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 sjekk videoene ... de flytter i alle fall luft ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 sett di nå, der ut som at di fungerer, men spm er hvordan det er å høre på da....kunne vert litt skøy å hørt en slik i aksjon Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Originally posted by StigV Her er kanskje noe for de mest basshungrige: http://www.adireaudio.com/mobile_audio/drivers/brahma_series.htm Noen videosnutter nederst på siden... Det er vel flere her på forumet som driver i bransjen, kanskje noen skulle hive seg på import? Jeg hadde importen på bassene, men Adire er håpløse å drive forrettning med så jeg kuttet dem ut. Bassene derimot er noe av det morsomste som kan kjøpes for penger til bil. Jeg har valgt å heller satse på Resonnant Engineering som er elementer som bygger på samme teknologi (XXX serien) men er rimeligere og ørlitegrann heftigere, samt at dem har større utvalg. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 hvordan er feks disse mot cerwin vega da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Originally posted by Macgyver hvordan er feks disse mot cerwin vega da ? Tror ikke jeg ville gjort hverken Brahma eller RE så vondt at jeg satte dem i samme bås som CV. ;) Vi snakker en helt annen lydkvalitet og ikke minst en mye bedre motor. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 min erfaring med cw er at di har bra bass trykk, en stund... så taper di seg...MYE fin lyd kan du glømme, men er det bass du vil ha så... motor = magnet og spole ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by Macgyver min erfaring med cw er at di har bra bass trykk, en stund... så taper di seg...MYE fin lyd kan du glømme, men er det bass du vil ha så... motor = magnet og spole ? Motor er enkelt forklart bygget opp av magnet, polstykke, svingspole og spoleform bl.a. Kombinasjonen av bl.a disse tingene utgjør motoren og kvaliteten på denne. Dette er meget enkelt forklart, om noen gjerne vil vite mer, så spør gjerne. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 3" toms spole, hvorfor bedre en feks 2" ? pga kjøling ? eller mere viklinger? noen skryter av rustfri spole og ? leder det bedre ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Vel, alt kommer ann på hvordan ting er bygget. Du kan ofte finne basser med 2" spoler som er bedre lydmessig enn bassser med 3" så størrelsen på spolen er ingen garranti for lydkvalitet. Men i mange sammenhenger gir større spole bedre effektålighet, da også pga mulig bedre kjøling. Men som jeg sier det er den totale konstruksjonen av motoren som er avgjørende. Motorkostruksjon er faktisk mer avansert enn man skulle tro, og det er utrolig hvor mange forskjellige måter det faktisk er å gripe dette ann på. Det er ikke nødvendigvis flere viklinger på en 3" enne en 2". Mange viklinger er ikke nødvedigvis ønskelig, da det øker svingspole induktansen. Rustfri spole høres litt skummelt ut, da rustfri ofte blir benyttet om stål, og stål ville ikke jeg brukt i en svingspole hvertfall. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Les denne testen. Brahma, ed12a, IDMAX og Magnum D2 er alle gode suber. Har selv sistnevnte, og angrer ikke et sekund. Tung, kraftig, solid og rett og slett imponerende. Iallefall for en novise innen bilstereo som meg... Det at det dras paraleller opp mot JLxxW7 serien er jo heller ikke noe dårlig skussmål. Hadde vært gøy å fått målt (dvs. hørt...)denne opp mot Lotus sin reference sub. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Nå skal man ofte ta tester med en liten klype salt, da resultatet kan variere med skribentens preferanser. Seas Lotus 12" er nok en ok bass det, men det er ingenting spetakulært med den. Den er så vidt jeg vet heller ikke produsert av Seas, da Seas ikke har maskiner for å lage 12"ere. Men at man kan få den til å låte bra, er det nok liten tvil om. Men som med alt annet, det avhenger helt av instalatøren. Hjelper ikke med et super element om du ikke vet hva du gjør. En dyktig instalatør kan ofte få et bedre resultat ut av en rimelig bass enn andre kan klare med en svindyr. Det handler om å ha forstålse for hvordan elementene oppfører seg, og hva som skjer i akkurat den bilen du velger å installere bassen i. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kay arne Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 mr sq du har pm Siter TEAM BILRADIOHUSET www.splnorway.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Mr. SQ Nå skal man ofte ta tester med en liten klype salt, da resultatet kan variere med skribentens preferanser. Jepp, enig med deg der. Men dette er ikke den eneste testen jeg har pløyd meg gjennom den siste tiden. Har lest til øyet ble stort og vått og har ennå tilgode å se en negativ kommentar om denne. Noe sier meg at den statistikken jeg pløyde meg gjennom i Trondheim tilsier at det ikke er katta i sekken iallefall, selv om den maler rett så pent... Men som med alt annet, det avhenger helt av instalatøren. Hjelper ikke med et super element om du ikke vet hva du gjør. En dyktig instalatør kan ofte få et bedre resultat ut av en rimelig bass enn andre kan klare med en svindyr. Det handler om å ha forstålse for hvordan elementene oppfører seg, og hva som skjer i akkurat den bilen du velger å installere bassen i. mvh Er smertelig klar over dette... Da dette er mitt første forsøk på å få godlyd i bilen, (og sikkert ikke det siste er jeg redd...), må jeg støtte meg på andres erfaring i tillegg til egne fysikk og mattekunskaper til jeg har opparbeidet noe erfaring selv. Har etter fattig evne regna ut optimale vinkler i veggene på kassa for å unngå stående bølger i det frekvensområdet jeg skal bruke elementet i. Bølgebrytende forsterkninger inne i kassa er jo også fint, da disse får en dobbelfunksjon... Skal få en møbelsnekker til å sette sammen sakene på skikkelig vis, så jeg er en smule spent på sluttresultatet for subens "nye hjem" I tillegg til å kle vegger, tak og gulv med profilert skum blir det vel til at jeg får tak i noe nykarda saueull for å legge dette lagvis og fintune etterhvert... Men det er jo dette som er det som er mest gøy da. Den evige jakten på lyden som får nakkehårene til å stå og medfører ufrivillige rykninger i rockefoten... :) Har man funnet det absolutt optimale er jo moroa over. (-Og kvinnfolka kommer til å juble over at galskapen har fått en ende, hehe :D) Hva skal en da finne på her i verden :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg