dfrags Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Jeg har et problem med min audi s4 2.2tq med automatkasse Jeg skiftet nettopp girkasse på den pga den gamle ikke ville gå framover.. gir bare masse turtall og rikker seg nesten ikke.altså den slurer veldig. Fikk skaffet meg en ny (brukt)kasse og satt den i. Først da jeg testet bilen etter jeg satt i kassen så virket den sånn høvelig. Den sluret litt, men ikke så veldig mye.. Så ca 10 min etterpå kjørte jeg 200m for å ta en diagnosetest. Fikk opp gearmonitoring og g28 speedsensor, trur jeg det var. Slettet feilkodene og skulle teste bilen. Bilen gikk da ikke fram i det hele tatt. Akkurat slik den var før jeg skiftet kasse. Han jeg kjøpte kassen hos mener kassen funket fint da han byttet den ut. Så hva kan være galt da? Tenkte på kanskje at oljekjøleren er tett eller noe. Må vel også si at bilen går fint i revers men ingen andre gir. Og en annen ting.. Stemmer det at der går 2.7 liter på girkassen? mener jeg tappet ut mer en 2.7 liter fra kassen.. håper på svar.. Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Kan ikke være converteren din som tuller..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 fikk med converter ilamme kassen som han andre karn hadde brukt. Den så hel og fin ut... Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianwang Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Høres ut som en elektronikk feil dette her. vi bytta kasse på en 100 c4 engang og det hjalp ingenting å bytte. fant ut senere at feilen nå i det elektriske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cleveland Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Disse kassene har egen styring hjerne som står under teppe sammen med insp.hjernen.Har en slik liggende hvis det skulle bli aktuellt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg