Gå til innhold

1995 Omega 2,5 V6 CD

Ranger emnet


dhansen

Anbefalte innlegg

Hei

Har hentet meg en 95 Omega 2,5 V6 CD med manuell med 160000 km på telleren. Og synest det er litt dårlig drag i den, den er veldig treg på turtallet helt till man kommer opp på ca 4000 omdr. Da rykker det till å den drar mye bedre.. Er det normalt?? Vist ikke hva kan det være som er galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dual ram sitter på rekkeseksere. Det som sitter på V6 er multiram. Jeg kan ikke helt se hvorfor man skal få bedre effekt av å fjerne den. Hele poenget er å ha varierende lengde på innsuget oppgjennom registeret så det skal være avstemt til turtallet og gi bedre moment.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dual ram / multi ram du har sikkert riktigt på navnet, er bare for og spare bensin på lavere turtall,. du får ikke 100% luft til motoren når den er nede. Når ventilen spretter opp på 4500 åpner spjeldet seg max, Og du har full effekt, så dette er bare rein logisk tanke gang fra min side. Jeg hvet hvertfall, ved og fjerne alt denne multi ram rør kombinasjonen frigjør du 20hk, Derfor det er og få kjøpt Imotec og Manztel luft bokser. Som pu

monteres på, rett ut fra innsuget

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres voldsomt ut med 20hk ekstra, men det er i så fall i toppeffekt. Det er mer nyttig å ha effekten der man kjører til vanlig enn ved turtallssperra. Poenget er såvidt jeg vet at den skal gi resonnans på innlufta slik at man får et svakt overtrykk.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår